۱ نفر
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
عقد آریایی قانونی نیست

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق درباره دفاتر ازدواج و طلاق‌های غیررسمی و با نماهای شبیه به کلیسا در برخی شهرها توضیحاتی داد.

علی مظفری رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق، درباره گسترش دفاتر ازدواج و طلاق‌های غیررسمی و با نماهای شبیه به کلیسا در برخی شهرها اظهار کرد: دریافت مجوز دفاتر ازدواج و طلاق محدودیت‌ها و معذوریت‌های قانونی دارد، به همین دلیل اخیرا شاهد هستیم افرادی اقدام به تاسیس دفاتر غیر قانونی ازدواج و طلاق با عنوان «دفتر ازداوج شیک» کرده اند که هیچ مجوز قانونی ندارد.

او گفت: در دفاتر رسمی ازدواج باید مسائلی مانند حجاب اسلامی و پخش موسیقی رعایت شود، همچنین دفاتر رسمی ازدواج مجاز به تبلیغات نیستند، اما اخیرا مشاهده شده است افرادی اقدام به تاسیس دفاتر غیر مجاز ازدواج کرده‌اند که در این دفاتر مراسم عقد به صورت مختلط برگزار می‌شود و مسائل شرعی در این اماکن رعایت نمی‌شود.

رواج دفاتر ازدواج غیر مجاز/ زوج های جوان گول دفتاتر ازوداج شیک را نخورند

رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق گفت: در تهران نزدیک به ۳۰ دفتر غیرمجاز ازدواج تاسیس شده است و در شهرهایی مانند مشهد، شیراز، اصفهان و کرج نیز گزارش تاسیس این گونه دفاتر را دریافت کرده‌ایم که با اقدامات انجام شده تمام دفاتر غیر مجاز در کرج پلمپ شدند.

مظفری بیان کرد: کانون سرفتران ازدواج و طلاق از موسسان دفاتر غیر مجاز شکایت کرده است که پرونده در شعبه ۸ بازپرسی دادسرای سعادت‌آباد با عنوان اتهامی جعل عنوان در حال رسیدگی است.

او در رابطه با رواج مراسم عقد ایرانی در بین زوج های جوان تاکید کرد: ما در قانون و شرع چیزی به نام عقد آریایی نداریم و دفاتری که این مراسم را اجرا می‌کنند، غیر مجاز هستند.

او گفت: در تابلوی سردر دفاتر رسمی ازدواج و طلاق کدی درج شده است در صورتی که اگر شهروندان به تابلوی سردر دفاتر ازدواجی که در آن‌ها مراسم‌ غیر متعارف برگزار می‌شود دقت کنند هیچ کدی درج نشده است.

رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق تاکید کرد: عقدی که در دفاتر ازدواج غیرمجاز انجام می‌شود در هیچ جا ثبت نمی‌شود و در آینده برای زوجین مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1290403

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    97 5
    آقا من یه سؤال دارم! تکلیف ازدواج های صورت گرفته قبل از اسلام چیه!؟
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    94 13
    بهتر از خوندن متن عربیه.
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    86 8
    اتفاقا خیلی بهتره
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    9 44
    عقد عربی قبوله ..................................................
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    40 5
    ظاهرا مملکت رها شده به حال خودش و حکام به دنبال نابودی این و آن
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    41 66
    چه مزخرفاتی اختراع می کنند
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    109 8
    یعنی هر کسی برای عقدش جملات و آرزوهای قشنگ ایرانی خونده بشه غیر مجازه ولی چند جمله عربی که بیشتر مردم حتی معنیشم نمیدونن خونده بشه مجاز میشه
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    33 87
    عقد آریایی چه صیغه ایه دیگه خخخخخخ