۳۰ پایگاه کدآمبولانس در مسیر چذابه مستقر می شود

مهر نوشت: مدیر فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در اربعین بین مسیر اهواز تا چذابه ۳۰ پایگاه به صورت کدآمبولانس داریم و به خاطر گرما این آمبولانس ها را در پنج محل مستقر می کنیم.

محمدامین زرگر اظهار کرد:  جلسات برون سازمانی و درون سازمانی بسیاری برای ارائه خدمات به زائران حسینی برگزار کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان صحرایی مجهزی را در مرز چذابه مستقر می کنیم که قابل دسترس باشد، افزود: استقرار تیم های پیش بیمارستانی مثل اتوبوس آمبولانس، موتورلانس و آمبولانس، استقرار تیم های بهداشتی بین مواکب و پایانه مرزی برای مراقبت ها و همچنین تیم های بهداشت محیط برای نظارت بر مواد غذایی توزیعی از دیگر برنامه ریزی های انجام شده است.

مدیر فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه معاونت غذا و دارو نیز داروخانه ای در چذابه برپا می کند، تصریح کرد: نیروهای پرستاری و آمادگی بیمارستان ها برای استفاده از ظرفیت آنها در صورت نیاز، فعال شدن آشپزخانه، ایاب و ذهاب نیروهای اعزامی، زیرساخت های آب، برق و گاز برای پایگاه های بین مسیر و بیمارستان صحرایی نیز از دیگر پیش بینی های لازم برای ارائه خدمات به زائران حسینی در چذابه است.

زرگر خبر داد: در سال قبل ۱۴ هزار و ۸۶۳ بیمار مراجعه و ۳۵۰ نفر به بیمارستان منتقل و مابقی پس از دریافت خدمات سرپایی مرخص شدند.

وی عنوان کرد: در ایام اربعین بین مسیر اهواز تا چذابه ۳۰ پایگاه به صورت کدآمبولانس داریم که به خاطر شرایط گرما این آمبولانس ها را در پنج محل مستقر می کنیم؛ همچنین امسال موتورلانس را فعال کردیم تا دسترسی ها با توجه به حجم ترافیک بهتر شود.

مدیر فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: اورژانس هوایی در استان فعال است که یک بالگرد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز و یکی در حوزه دزفول وجود دارد اما برای اربعین یک فروند بالگرد دیگر هم از اورژانس کشور می گیریم.

زرگر یادآور شد: ظرفیت اتوبوس آمبولانس ها را نیز داریم که یکی از آنها اتاق عمل مجهزی دارد؛ در انتهای اتوبوس آمبولانس ها یک تخت آی. سی. یو و هشت تخت بستری دارد که در مسیر مستقر می شوند.

وی با اشاره به اینکه یک آمبولانس آزمایشگاهی هم داریم که کارهای لازم را در این زمینه انجام می دهد، گفت: همه اتوبوس آمبولانس ها GPS مشترک دارند و اقدامات آنها رصد می شود تا در بحران های احتمالی به موقع مدیریت شود.

مدیر فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان اظهار کرد: برای خدمات رسانی نیروها در ایام اربیعن تلاش می شود که از نیروهای بومی استان استفاده کنیم چون بیشتر با شرایط استان آشنا هستند ولی در عین حال یک سامانه برای ثبت نام علاقمندان به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ایام اربعین معرفی می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1290801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =