اشتری: امسال زوار اربعین از مرزهای چذابه، شلمچه، مهران و خسروی به عراق می‌روند

ایرنا نوشت: فرمانده نیروی انتظامی روز یکشنبه در دیدار با وزیر کشور عراق با اشاره به حضور جمعیت گسترده ای از زوار اربعین در عراق، گفت: میزبانی شما در اربعین اقدام بسیار بزرگ و ارزشمندی است و ما قدردان مهمان نوازی و میزبانی شما و مردم هستیم.

سرلشکر "یاسین طاهر الیاسری" وزیر کشور عراق به اتفاق هیات همراه عصر امروز با سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ستاد فرماندهی ناجا دیدار و گفت وگو کرد.

اشتری در این دیدار با اشاره به روابط دیرین و دوستانه دولت ایران اسلامی و عراق، گفت: مردم دو کشور طی سال های اخیر شاهد تقویت روابط دوجانبه هستند و هرساله عاشقان زیادی برای زیارت عتبات عالیات عازم عراق می شوند، از طرفی ما نیز در مشهد مقدس میزبان  زوار و مشتاقان عراقی هستیم.

فرمانده ناجا با اشاره به برگزاری مراسم و کنگره عظیم اربعین حسینی (ع)، خاطر نشان کرد: عراق هر ساله همزمان با دهه محرم و اربعین از جمعیت عظیم زوار ایرانی در آیینی با شکوه میزبانی می کند و این امر بنوبه خود تاثیر بسزایی در افزایش و استقبال بیشتر زوار ایرانی دارد.

وی با اشاره به توافق های صورت گرفته میان دو کشور برای حذف روادید (ویزا) اربعین، یادآور شد: با تحقق این مهم بطور قطع امسال شاهد حضور جمعیت گسترده تری از زوار اربعین در عراق خواهیم بود.

اشتری همچنین با اشاره به توافق های صورت گرفته در خصوص بازگشایی مرز خسروی، افزود: ان شاء الله امسال زوار اربعین حسینی(ع) از چهار مرز زمینی و اصلی چذابه، شلمچه، مهران و خسروی تردد می کنند.

وی با تاکید بر لزوم تسهیل تردد زوار اربعین، خاطر نشان کرد: بر تامین امنیت زوار تاکید داریم و ان شاالله با هماهنگی های صورت گرفته میان دو کشور ایران و عراق امسال نیز شاهد برگزاری باشکوه مراسم اربعین خواهیم بود.

فرمانده ناجا با اشاره به اعزام و ارسال نیروی انسانی و امکانات پلیس در مرزهای سه گانه در سال های گذشته، خاطر نشان کرد: سال گذشته حدود 30 هزار نفر از نیروهای پلیس برای خدمات دهی به زوار اربعین در مرزهای سه گانه حضور داشتند و امسال نیز با بازگشایی مرز خسروی قطعا میزان حضور نیروها را افزایش خواهیم داد.

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه اربعین ناجا در سال های گذشته، ادامه داد: امسال نیز با قوت بیشتری فعالیت ها و مأموریت هایمان را در این قرارگاه دنبال می کنیم.

اشتر ی با اشاره به میهمان نوازی مردم عراق از زوار اربعین حسینی(ع)، ادامه داد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بارها تأکید فرموده اند که" قدردان مهمان نوازی مردم عراق باشید"، میزبانی شما در اربعین اقدام بسیار بزرگ و ارزشمندی است و ما قدردان شما و مردم عراق در میزبانی و مهمان نواز زوار اربعین هستیم.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اقدام های نیروی انتظامی در تسهیل تردد و امنیت زوار اربعین، خاطر نشان کرد: از همه ظرفیت ها برای خدمات دهی مطلوب به زائران اربعین حسینی(ع) بهره خواهیم گرفت و ان شاالله به برکت لطف خداوند و عنایت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) شاهد هماهنگی بهتر مسئولان دو کشور برای خدمات دهی بهتر به زوار خواهیم بود.

همکاری نیروهای پلیس 

وی همچنین از اعلام آمادگی پلیس ایران برای تبادل دانش و تجربه پلیسی با عراق خبر داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در حالی که در همسایگی بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر یعنی افغانستان است اما در مبارزه با مواد مخدر در خط مقدم و پیشتاز می باشد.

فرمانده ناجا مقابله با جرایم سازمان یافته را نیازمند همکاری دو کشور دانست و خاطرنشان کرد: این آمادگی را داریم که ضمن بهره مندی از دانش و تجربه پلیس عراق، تجربیات، مهارت ها و دانش خود را نیز به پلیس این کشور دوست و برادر منتقل کنیم.

گفت وگو با خبرنگاران  

فرمانده ناجا همچنین در حاشیه دیدار با وزیر کشورعراق در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در این دیدار پیرامون برگزاری کنگره عظیم و معنوی اربعین حسینی (ع) با وزیر کشور عراق گفت وگو کردیم و بر لزوم پیش بینی تمهیدات لازم در راستای تسهیل تردد و تامین امنیت زوار تاکید شد.

وی با اشاره به آمادگی کامل نیروی انتظامی برای برگزاری مراسم بزرگ اربعین حسینی (ع)، افزود: از همه ظرفیت ها و امکانات برای خدمات دهی و تامین امنیت زوار بهره خواهیم گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی از بازگشایی مرز خسروی برای تردد زوار اربعین خبر داد و گفت: بر مبنای توافقات مسئولان دو کشور، امسال علاوه بر مرزهای سه گانه چذابه، شلمچه و مهران، زوار می توانند از مرز خسروی نیز تردد داشته باشند.

وی با پیش بینی حضور میلیونی و گسترده زوار در کنگره عظیم اربعین حسینی (ع)، خاطر نشان کرد: آمادگی لازم را برای پذیرش زوار خارجی کشورهای همسایه چون افغانستان، پاکستان، جمهوری آذربایجان و ... برای تردد از مرزها و  عزیمت به عراق را داریم.

قدردانی وزیر کشور عراق 

وزیر کشور عراق نیر در این دیدار خطاب به فرمانده ناجا اظهار کرد: از استقبال گرم و پذیرایی شما از بنده و هیات همراه بسیار قدردانی می کنم و سلام گرم نخست وزیر و فرماندهی نیروهای مسلح عراق را به شما و پلیس ایران ابلاغ می کنم.

وی با اشاره به توانمندی های پلیس ایران، خاطرنشان کرد: از نزدیک شاهد بودم که پلیس جمهوری اسلامی ایران از تجهیزات فنی، پیشرفته و بسیار نوین برای تامین امنیت شهروندان خود استفاده می کند، مایلیم که از دانش و تجربیات بسیار گران سنگ این پلیس بهره ببریم.

وزیر کشور عراق در ادامه با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع)، گفت: تسهیل تردد و تامین امنیت زوار اربعین برای ما بسیار حائز اهمیت است و در این زمینه تفاهم نامه همکاری مشترک میان وزارت کشور ایران و عراق به امضاء رسید.

این مسئول اضافه کرد: هدف از امضاء این تفاهم نامه همکاری تسهیل تردد زوار اربعین و خدمات دهی مطلوب به آنان است.

وزیر کشور عراق با اشاره به توافق های صورت گرفته در راستای بازگشایی مرز خسروی و حذف روادید اربعین (ویزا)، خاطر نشان کرد: هر ساله شاهد خیل حضور زوار ایرانی در کنگره بزرگ اربعین هستیم و بطور قطع با اقدام های صورت گرفته در سال جاری بر میزان جمعیت افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به تمهیدات دولت عراق برای تامین امنیت مراسم اربعین، افزود: نیروهای مسلح و دفاعی کشور عراق برای تامین امنیت این مراسم بزرگ فعالانه حضور خواهند داشت.

وزیرکشور عراق تاکید کرد: طی سال های گذشته مردم این کشور سعی در میهمان نوازی شایسته از زوار داشتند و ان شاالله امسال نیز همین طور خواهد بود و در تلاش هستیم که خدمات مطلوبی به زوار ارائه دهیم.

این مسئول گفت: امسال آماده تر از سال های گذشته به زوار اربعین حسینی (ع) خدمات ارائه می کنیم.

وزیرکشور عراق در پایان خواستار تقویت همکاری های پلیسی  میان کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق شد.

17231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1290957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =