درخواست ابتکار از رئیسی: عاجزانه می‌خواهم لایحه منع خشونت علیه زنان را به نتیجه برسانید

تسنیم نوشت: معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به لایحه منع خشونت علیه زنان گفت: رئیس قوه قضائیه قول داد هر چه زودتر این لایحه به نتیجه برسد لذا محترمانه و عاجزانه به ریاست قوه قضائیه می‌گویم که مهلت تمام شده و باید این لایحه هر چه زودتر تصویب شود.

معصومه ابتکار در همایش تقدیر از کارشناسان اورژانس اجتماعی سراسر کشور که صبح امروز با حضور وحید قبادی‌دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور، در سالن کانون پرورشی شهید مطهری برگزار شد اظهار کرد: پس از انقلاب در بسیاری از شاخص‌ها تحولات خوبی داشته‌ایم و البته مشکلات و عقب‌ماندگی‌هایی را هم داریم و در این زمینه باید امید به آینده داشته باشیم.

وی با اشاره شرایط کشور گفت: هم‌اکنون درگیر جنگ اقتصادی و روانی هستیم و در واقع آسیب این شرایط به مسائل اجتماعی باز می‌گردد و باید سازوکار لازم را در این زمینه پیش‌بینی کنیم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: افتخار می‌کنم که در دولت تدبیر و امید رویکرد معاونت زنان و خانواده تغییر پیدا کرد و در واقع از اورژانس اجتماعی به عنوان یکی از مجموعه‌های فعال حمایت‌های ویژه‌ای در این دوره صورت گرفته است و بنده در بازدیدهایی که از استان‌های مختلف داشته‌ام از این مجموعه نیز بازدید کرده‌ام.

ابتکار ادامه داد: اورژانس اجتماعی طرح جامعی را نیاز دارد و باید به این موضوع توجه شود چرا که اورژانس اجتماعی موثرترین و موفق‌ترین سازوکار را به دلیل دسترسی عمومی و همچنین دارا بودن نیروهای متخصص دارد و با این شرایط باید این مجموعه تقویت و ارتقاء یابد.

وی همچنین به طرح گفت‌وگوی ملی خانواده اشاره کرد و گفت: این طرح از سوی معاونت ریاست جمهوری در امور خانواده طراحی شده است و می‌توانیم از ظرفیت اورژانس اجتماعی برای ارتقاء این طرح استفاده کنیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: این لایحه ۱۰ سال بود که در صحن مجلس متوقف شده بود اما در دولت دوازدهم به آن پرداخته شد و در واقع این لایحه پس از تصویب به شورای نگهبان ارجاع و مجددا به آن ایراد گرفته شد و هم اکنون نیز در کمیسیون اجتماعی مجلس در دست بررسی است که امیدواریم هر چه زودتر این لایحه به سرانجام برسد.

ابتکار همچنین به لایحه منع خشونت علیه زنان اشاره کرد و گفت: در این ارتباط نیز نشست‌های متعددی را با معاونین قوه قضائیه و قضات داشته‌ایم و مذاکرات خوبی نیز صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: رئیس قوه قضائیه نیز قول داد که هر چه زودتر این لایحه به نتیجه برسد و از این تریبون محترمانه و عاجزانه به ریاست قوه قضائیه می‌گویم که مهلت تمام شده است و باید این لایحه هر چه زودتر به تصویب برسد.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1291153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =