دانشجویان دانشگاه آزاد بیشتر از دانشجویان دولتی شغل دارند

مهر نوشت: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خوشبختانه میزان اشتغال دانشجویان در این دانشگاه ۲۰ درصد بیشتر از دانشجویان دانشگاه‌های دولتی است.

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در این استان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی پس از انقلاب اسلامی پایه‌گذاری شد و در گام اول خود که ۳۵ سال به طول انجامید، توسعه کمی بسیاری داشت، گفت: در گام اول دانشگاه آزاد اسلامی، تعداد دانشجویان به یک میلیون و ۷۰۰هزار نفر، بیش از ۵۰۰ مدرسه، ۳۴هزار کارمند و ۲۴هزار عضو هیأت علمی و بیش از ۴۰۰ واحد رسید.

وی با بیان اینکه آثار اجتماعی و تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی، بسیار جدی و گسترده است، گفت: به دلیل اهمیت دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید مدیریتی و گام دوم دانشگاه برای تربیت نسل جدید، فضایی جدید ایجاد خواهیم کرد. در ابتدا تحول اساسی در ساختار دانشگاه ایجاد کرده و با تشکیل معاونت علوم انسانی و هنر، معاونت‌های علوم مهندسی و کشاورزی، فناوری و نوآوری و علوم پزشکی به صورت مجزا ایجاد شد. بدین ترتیب چارچوب‌های مرسوم را تغییر داده تا با یک تحول بنیادین، در جهت توسعه و رشد دانشگاه گام برداریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در ادامه سندی راهبردی فرهنگی برای دانشگاه ترسیم کردیم تا بتوانیم برای دانشگاه آزاد اسلامی که در تمامی شهرها و حتی روستاها حضور جدی دارد، یک تحول اساسی ایجاد کنیم. البته در این راه با سختی‌هایی هم مواجهیم که یکی از دلایل آن کاهش تعداد دانشجو نسبت به سال‌های گذشته است.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در دوره جدید مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: در این دوره با بررسی اقتصاد هر شهر تلاش شده تا برای تربیت جوانان و اشتغال فارغ‌التحصیلان و توسعه اجتماعی شهرها اقدامات لازم را انجام دهیم. برای این هدف، جهت گیری و برنامه ریزی‌های لازم انجام شده تا این کار در سطح تمامی شهرها اجرا شود و در رابطه با اقتصاد هر شهر، دانشجو تربیت کنیم.

دکتر طهرانچی با تأکید بر اینکه متأسفانه آموزش عالی در کشور ما جوانان کارآمد تربیت نکرده، گفت: در نظام آموزش عالی کشور ما جوانان تا ۳۰سالگی پشت میز می‌نشینند و توقع می‌رود در آن سال بلافاصله بعد از فارغ‌التحصیلی وارد کار شوند در صورتی که این کار عملاً غیرممکن است. ما در دانشگاه آزاد اسلامی تلاش داریم جوانان از ابتدای دوران تحصیل خود علاوه بر دانشگاه، با بازار کار آشنا شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: برای حل این مشکلات راه حل‌هایی در نظر گرفته ایم. به عنوان مثال در بحث کشاورزی تلاش داریم دانشجو از همان ابتدای تحصیل در مزرعه آموزش ببیند. یعنی با تغییر نوع آموزش، تلاش داریم جوانان را در متن کار تربیت کنیم. خوشبختانه میزان اشتغال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ۲۰ درصد بیشتر از دانشجویان دانشگاه‌های دولتی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها آثار اجتماعی غیر قابل انکاری دارند، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در موارد فرهنگی و اجتماعی نیز تغییر رویکردهایی داشته و به صورت جدی وارد عمل شده است.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با اشاره به اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان تعداد کارمند و اعضای هیأت علمی، بیش از نسبت تعداد دانشجویان معمول است که باعث زیان‌دهی استان شده، گفت: امیدواریم در جلسه هیأت امنای امروز به بررسی ابعاد این مشکل بپردازیم و بتوانیم به راه‌حل‌هایی برای برون رفت از این وضعیت دست یابیم.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1291198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =