۲۱ نفر
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱
روسیه: فشارها بر ونزوئلا را خنثی می‌کنیم

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در دیدار امروز خود با «دلسی رودریگز» معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا، گفت مسکو تمام قد در کنار کاراکاس ایستاده است و تمامی تهدیدات و فشارها علیه این کشور را خنثی می‌کند.

لاوروف در ادامه به نشست کشورهای عضو جنبش عدم تعهد که در ماه ژوئیه در کاراکاس برگزار شد اشاره کرد و گفت: «شرکت‌کنندگان در این نشست دوباره همبستگی خود را با مردم و دولت ونزوئلا در حفظ هنجارها و اصول حقوق بین‌الملل، به ویژه مواردی که در منشور سازمان ملل ذکر شده است اعلام کردند».

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه افزود: «ما همیشه به این اصول متعهد خواهیم بود و همیشه در کنار شما ایستاده ایم و از حق هر ملتی که مستقلانه مسیر پیشرفت خود را انتخاب کرده است و با روش‌های یک‌جانبه غیرقانونی مخالفت می‌کند دفاع می‌کنیم».

او از برنامه روسیه و ونزوئلا برای گفتگو درباره جزئیات همکاری‌های میان دو کشور در خصوص مسائل بین‌المللی از جمله در سازمان ملل و دیگر چارچوب‌های چندجانبه خبر داد.

از بهمن ۱۳۹۷ که خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا، خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور خواند و بلافاصله آمریکا حمایت خود را از او اعلام کرد فشارها بر نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا، از سوی واشنگتن به شدت افزایش یافته است. پس از اجرای کودتایی نافرجام برای برکناری مادورو، اعمال تحریم‌های مختلف علیه کاراکاس و مسدود کردن تمام دارایی‌های دولت ونزئلا در آمریکا به تازگی رسانه‌ها از طرح دولت ترامپ برای محاصره دریایی ونزوئلا خبر داده اند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1291463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آسو AE ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    0 0
    بیچاره ونزوئلا با این دوستان اگر آمریکا کروکدیل باشد بیشک روسیه مار آناکونداست و حتما ونزوئلا گوسفند،تکلیف این معامله معلومه،