۰ نفر
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
تکلیف سودان مشخص شد

ایسنا نوشت: شورای نظامی سودان و گروه‌های آزادی و تغییر (اپوزیسیون) سه‌شنبه‌شب رسما شورای حاکمیتی را که رهبری مرحله انتقالی را برعهده خواهد داشت، تشکیل دادند.

به گزارش شبکه الجزیره، شمس الدین کباشی، سخنگوی شورای نظامی سودان اعلام کرد که یک دستور براساس قانون اساسی برای تشکیل شورای حاکمیتی متشکل از ۱۱ عضو و به ریاست عبدالفتاح البرهان که امروز (چهارشنبه)‌ سوگند یاد می‌کند، صادر شد.

 

وی افزود: عبدالفتاح البرهان دستوری را برای تشکیل شورای حاکمیتی به نحو زیر صادر کرد: عبدالفتاح البرهان رئیس شورا و با عضویت محمد حمدان دقلو، شمس الدین کباشی، یاسر العطا، ابراهیم جابر، حسن شیخ ادریس، محمد الفکی سلیمان، محمد حسن التعایشی، صدیق تاور کافی، عایشه موسی و رجاء نیکولا عبدالمسیح.

این سخنگو گفت که قرار است البرهان ساعت ۱۱ صبح امروز در مقابل رئیس دستگاه قضایی سوگند یاد کند.

شورای نظامی و گروه‌های آزادی و تغییر شنبه گذشته به صورت نهایی سند "بیانیه قانون اساسی" و "بیانیه سیاسی" درباره ساختار و تقسیم قدرت در دوره انتقالی را امضا کردند.

ساختار قدرت طی دوره انتقالی شامل سه شورا یعنی کابینه، شورای قانونگذاری و شورای حاکمیتی است که متشکل از ۱۱ عضو شامل شش غیرنظامی و پنج نظامی است. یک نظامی برای ۲۱ ماه اول ریاست این شورا را برعهده خواهد داشت و یک غیرنظامی ریاست ۱۸ ماه باقی‌مانده را برعهده دارد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1291635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =