۵ نفر
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
توئیت وزیر خارجه سوئد از دیدارش با ظریف

ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه سوئد گفت‌وگوهای خود با همتای ایرانی‌اش در استکهلم را سازنده و صمیمانه خواند و تاکید کرد: گفت‌وگو در زمان تردید از اهمیت برخوردار است.

«مارگوت والستروم» وزیر امور خارجه سوئد در توئیتر با اشاره به دیدار خود با وزیر امور خارجه ایران نوشت: «گفت‌وگوهای سازنده و صمیمانه با محمدجواد ظریف در استکهلم داشتم.» 

وی  وضعیت حقوق‌بشر در ایران، موضوعات منطقه‌ای از جمله یمن، خلیج فارس و برجام را از محورهای گفت‌وگوی خود با ظریف برشمرد و یادآورشد: «گفت‌وگو در زمان تردید از اهمیت برخوردار است.» 

رئیس دستگاه دیپلماسی روز گذشته با وزیر امور خارجه، وزیر تجارت سوئد و مسئول کمیسیون مشترک اقتصادی و همچنین کارل بیلت نخست‌وزیر اسبق سوئد دیدار و گفت‌وگو کرده بود.  

ظریف همچنین در بدو ورود به استکهلم، با حضور در جمع گروهی از ایرانیان مقیم سوئد، با آنها به گفت و شنود صمیمی در خصوص موضوعات مختلف پرداخت.
وی قرار است در ادامه تور دیپلماتیک خود به کشورهای اسکاندیناوی به نروژ سفر کند.
ظریف هم اعلام کرده است که قصد دارد برای گفت و گو با امانوئل مکرون رئیس جمهوری و لودریان وزیر خارجه فرانسه به پاریس سفر کند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1291647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا کیانفر US ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    1 0
    محمدجواد ظریف وزیر خارجه گفت: احتمال پیروزی مجدد ترامپ را بالا می‌دانم عربستان آمادگی داشته باشد همین فردا گفت‌وگو را شروع می‌کنیم. آقای ظریف، مذاکره با عربستان لازم است ولی کافی نیست مملکت در سراشیب سقوط می‌باشد آقای ترامپ برای تبلیغات انتخاباتی‌اش نیازمند عکس گرفتن با شماست خواجه خضر در خانه‌تان را زده است مبادا خواب باشید. سرور گرامی، تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی، 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی، با تشکر از توجه شما،