افزایش ۲۲ برابری خانه های ورزش روستایی در چهارمحال وبختیاری طی ۲۴ ماه از دولت دوازدهم

مدیرکل ورزش و جوانان و چهارمحال و بختیاری گفت: در ۲۴ ماهی که از دولت دوازدهم گذشته است، ۲۴۰ خانه ورزش روستایی با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال در این استان به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی ورزش وجوانان استان استان ، حمید کریمی  افزود: فقر حرکتی علاوه بر شهرها در روستا نیز مشهود است و ایجاد خانه های ورزش روستایی با حمایت دولت تدبیر و امید به عنوان یک ضرورت شناخته شد.
به گفته وی، به همین منظور ۲۴۰ خانه ورزش روستایی در سال های ۹۶ و ۹۷ در چهارمحال و بختیاری راه اندازی و تجهیز شد و در تلاش هستیم تا پایان برنامه ششم توسعه تمامی روستاهای این استان به خانه ورزش مجهز شوند.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری، توسعه ورزش در مناطق روستایی را دارای اهمیت بالا برای کشف استعدادهای ورزشی دانست و گفت: با برنامه ریزی انجام شده، تربیت مربی در روستاها برای توسعه ورزش نیز در کنار توسعه ورزش همگانی در نظر گرفته شده است.
کریمی خاطرنشان کرد: در راستای توجه به منویات مقام معظم رهبری، تجهیز خانه های ورزش روستایی با تجهیزات کاملا داخلی انجام می شود.
وی بهره گیری از ظرفیت‌های مختلف از جمله خیران را برای توسعه زیر ساخت‌های ورزشی در سطح استان ضروری دانست و یادآور شد:افتتاح ۲۴۰ خانه ورزش روستایی با حمایت وزارت متبوع، فدراسیون و هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی، خیرین ورزشی و شورای مبارزه با مواد مخدر استان انجام گرفت.
گفتنی است، از جمعیت ۹۴۷ هزار نفری چهارمحال و بختیاری, افزون بر ۳۳۹ هزار نفر جمعیت در ۸۴۰ روستا و مناطق عشایری ساکن هستند که بخشی از ورزشکاران معروف این استان متعلق به همین مناطق است.
گفتنی است طی ۲ سال، افزایش ۲۲ برابری را در افتتاح خانه های ورزش روستایی چهارمحال و بختیاری شاهد هستیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1291712

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =