۹ قانون مهم درباره خرید لاستیک که قبلاً نمی‌دانستید

لاستیک‌ بیش از ۱۰۰ سال است که مهم‌ترین بخش ایمنی خودرو محسوب می‌شود؛ از این گذشته، آن‌ها تنها بخشی از خودرو هستند که با جاده تماس دارند. حتی پرقدرت‌ترین موتور، قوی‌ترین ترمز و پیشرفته‌ترین سیستم ضد لغزش نیز تحت‌الشعاع چسبندگی تایر به جاده، در حال فعالیت هستند.

از این‌رو خرید تایر خودرو باید با توجه به نکات مهمی صورت بگیرد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم و شما را با بریجستون، یکی از بهترین برندهای جهانی لاستیک آشنا می‌کنیم. قیمت لاستیک این برند با توجه به مزایا و ویژگی‌هایی که داراست کاملا مناسب بوده، در ادامه خواهید چه خصوصیاتی سبب شده تا بریجستون به یکی از بهترین تولیدکنندگان تایر مبدل شود.

برجستون یک شرکت جهانی قطعات خودرو و کامیون است، که در سال ۱۹۳۱ در ژاپن توسط شوجیرو ایشی‌باشی تأسیس شد. لاستیک بریجستون یکی از باکیفیت‌ترین تایرهای موجود در صنعت تایرسازی امروزی است که در بین قوانین زیر به مزیت‌های استفاده از آن‌ها نیز اشاره‌ای می‌کنیم.

قانون ۱: لاستیک‌شناس شوید

تایر از داخل به خارج ساخته می‌شود. قلب هر تایر لایه داخلی آن است که وظیفه آن شکل‌دادن به تایر و نگه‌ داشتن هوای آن است. کمربندهای پارچه‌ای در اطراف آستر داخلی قرار می‌گیرند. در بالای تسمه‌های پارچه‌ای‌، تسمه‌های فلزی قرار دارند. در لاستیک بریجستون تمام این قطعات با کیفیت بالایی استفاده شده‌اند که باعث شده تا به تایر ثبات ببخشند و الگوی آج آن را تا حد بالایی صاف کنند.

هنگام انتخاب لاستیک‌های جدید، باید اطمینان حاصل کنید از این‌که میزان بار تایر حداقل به اندازه تایرهایی که در حال تعویض‌شان هستید، باشد. این ویژگی، از جمله مزیت‌های لاستیک بریجستون است که باعث محبوبیت بالا و در نتیجه فروش بالای آن شده است.

قانون ۲: علائم روی لاستیک را بشناسید

در حاشیه لاستیک هر خودروی سواری، یک سری کد قرار دارند. در زیر یک مثال از کدهایی که بر روی لاستیک بریجستون قراردارند را نشان داده‌ایم:

P235/55R18 63H M+S

P: نوع تایر

235: عرض تایر در سراسر آج به میلی‌متر

60: نسبت ابعاد کناره لاستیک در مقایسه با عرض آن

R: شعاعی بودن

16: قطر لبه به اینچ

63: بار مجاز تایر

H: سرعت  مجاز تایر

M+S :   مناسب برای رانندگی در تمام فصول

 شعاعی‌بودن یک تایر به این معنا است که فناوری ساخت آن جدید و در ساختش از الیاف سیمی استفاده شده است. در این نوع تایر ساییدگی آن کمتر از لاستیک‌های بایاس با الیاف نخی است و چسبندگی آن‌ها نیز مناسب‌تر است. لاستیک بریجستون یکی از بهترین تایرهایی است که در ساخت آن از بهترین الیاف‌ها استفاده شده است.

تمام ویژگی‌های بالا در قیمت لاستیک مورد نظرتان تأثیر بسزایی خواهند داشت که اگر این فاکتور برای‌تان مهم است، بهتر است از لاستیک‌های موجود در سایت یدک لند بازدید کنید.

قانون ۳: سرعت مجاز را بدانید

بیشترین سرعت قابل تحمل لاستیک برای ۱۰ دقیقه را سرعت مجاز می‌نامند که برای هر تایر مقدار متفاوتی از A تا Z قرارداد شده است. با استفاده از لاستیک بریجستون می‌توانید با خیالی راحت از یک رانندگی با سرعت مطمئنه لذت ببرید.

قانون ۴: به بار مجاز دقت کنید

این شاخص ۲ رقمی نشان‌دهنده حداکثر مقدار بار مجاز است که بر روی لاستیک‌ها قرار دارند. این عدد در بازه بین ۰ تا ۲۷۱ می‌تواند باشد. تناسب مقدار تحمل بار لاستیک بریجستون بر اساس انواع خودروهای موجود در بازار بسیار خوب و مناسب است.

قانون ۵: فشار باد مجاز را بدانید

این میزان در جداره کناری لاستیک قرار دارد و بر اساس آن می‌توانید باد تایرها را تنظیم کنید. فشار باد نیز ویژگی دیگری است که در قیمت لاستیک تأثیر مهمی دارد. بهتر است برای هزینه کمتر به آن توجه داشته باشید.

قانون ۶: به مقاوت نسبت به حرارت اهمیت دهید

این شاخص میزان مقاومتی است که لاستیک در برابر دما و حرارت‌های مختلف از خود نشان می‌دهد و با یکی از حروف A یا B یا C نشان داده می‌شود. مقاوت بالای لاستیک برجستون نسبت به حرارت یکی دیگر از مزیت‌هایی است که اهمیت بالایی دارد.

قانون ۷: مقدار چسبندگی را در نظر داشته باشید

این میزان قدرت توقف خودرو در جاده‌های بارانی و یا برفی و علاوه‌بر آن میزان اصطکاک تایر با زمین در هنگام پیچ با سرعت‌های مختلف را مطرح می‌کند.  این مقدار با یکی از حروف AA، A، B و C  نمایش داده می‌شود. در اینجا است که کیفیت از قیمت لاستیک پیشی می‌گیرد و لاستیک بریجستون پیشتاز می‌شود.

قانون ۸: به تاریخ مصرف لاستیک دقت کنید

بعضی از وسایل خودرو مانند لاستیک آن به دلیل مواد استفاده شده در آن‌، دارای تاریخ انقضا هستند و باید پس از اتمام این تاریخ هرچه سریع‌تر نسبت به تعویض آن‌ها اقدام کنید، چرا که ممکن است خطرات جدی‌تری متوجه شما و یا خودروی‌تان شود.

قانون ۹: از فروشگاهی معتبر خرید کنید

اعتبار یک فروشگاه اهمیت بالایی دارد اما نباید فراموش شود که قیمت لاستیک نیز مهم است. از این رو شما نمی‌توانید از هر فروشگاهی که بالاترین قیمت و یا حتی کمترین قیمت را پیشنهاد داد، خرید کنید چراکه کیفیت نیز برای‌تان قابل توجه خواهد بود. از این رو شما می‌توانید لاستیک بریجستون یا دیگر لاستیک‌های ایرانی و خارجی را از فروشگاهی معتبر مانند یدک لند انتخاب و تهیه کنید. در یدک لند شما قابلیت آن را دارید از میان تنوعی بالا از محصولات و برندها با قیمتی کاملاً مناسب، محصول خود را پیدا کرده و بسیار آسان و سریع آن را خریداری نمایید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1291811

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =