۰ نفر
۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۷

رئیس جمهور مصر در بحبوحه افزایش اعتراض ها علیه سه دهه حکومتش در این کشور ، با یک نماینده ارشد روسیه دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، همزمان با اعتراض هزاران نفر در میدان التحریر و مقابل پارلمان مصر، حسنی مبارک با 'الکساندر سلطانوف' معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه روسیه در خاورمیانه در کاخ ریاست جمهوری مصر دیدار و گفت و گو کرد.
خبرگزاری 'منا' گزارش داد که رئیس جمهور مصر با یک مقام ارشد روسیه دیدار کرد اما جزئیات بیشتری را از این دیدار ارائه نکرد.

این دیدار در حالی برگزار شد که روسیه پیشتر در مورد اوضاع و حوادث اخیر مصر ابراز نگرانی کرده و از شورای امنیت سازمان ملل خواسته بود که هیاتی را برای بررسی اوضاع در مصر به این کشور اعزام کند.
شورای امنیت سازمان ملل بیش از 30 سال است که هیاتی برای بررسی اوضاع خاورمیانه به منطقه اعزام نکرده است.

'ویتالی چرکین' نماینده روسیه در سازمان ملل روز سه شنبه گفت که نمایندگان این شورا باید به فلسطین اشغالی، اراضی فلسطین، مصر و لبنان اعزام شوند.
'سرگئی لاوروف' وزیر خارجه روسیه نیز پیشتر اعلام کرد بود که مصر باید از طریق مذاکره میان حسنی مبارک و مخالفان، بحران سیاسی ایجاد شده در این کشور را حل و فصل کند و به قدرتهای خارجی هشدار داد که برای رژیم حسنی مبارک ضرب الاجل تعیین نکنند.

روابط مبارک با روسیه به دهه های گذشته باز می گردد. مبارک در سالهای دور دو سال را در یک آکادمی نظامی در اتحاد جماهیر شوروی سابق برای آموزش خلبانی جنگنده سپری کرده است.
الکساندر سلطانوف دومین نماینده ارشد خارجی است که حسنی مبارک از زمان آغاز ناآرامی ها در این کشور با او دیدار می کند. رئیس جمهوری مصر پیش از این با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات دیدار و گفت و گو کرده بود.48

کد خبر 129241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =