۰ نفر
۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
کبدی کی وارد مسابقات المپیک می‌شود؟

نشست خبری عباس اورسجی رئیس فدراسیون کبدی و غلام‌حسین مظفری، مدیرعامل منطقه آزاد جزیره کیش در خصوص میزبانی نخستین دوره کبدی جوانان جهان در کیش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در این نشست پیرامون میزبانی مسابقات کبدی جوانان جهان و میزبانی کیش توضیحاتی ارائه شد.
اورسجی، رئیس فدراسیون کبدی گفت: «از زمان فعالیت کبدی، همیشه این رشته، یکی از عناوین برتر را به خودش اختصاص می‌داد، اما همواره در مقابل هندوستان شکست می‌خوردیم، اما در بازی‌های آسیایی با فعالیت‌های صورت گرفته موفق به کسب دو مدال طلا شدیم و امیدواریم که با رایزنی‌های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش که این ورزش المپیکی شود و از در مسابقات جوانان جهان سعی کردیم، با دعوت از کشورهای مختلف، کبدی را بیش‌تر به جهانیان بشناسانیم».
او ادامه داد: «به کرسی‌های بین‌المللی نگاه داریم و الان هم نایب‌رئیسی فدراسیون بین‌المللی در اختیار ایران است، اما  برای نفوذ بیش‌تر در مباحث اجرایی باید به مقام‌های بالاتر فکر کنیم».
اورسجی با اشاره به زمان حضور کبدی در المپیک گفت: «گمان نمی‌کنم که کبدی به المپیک ۲۰۲۴ برسد، اما اگر شرایط خوب پیش برود، کبدی در المپیک ۲۰۲۸ یا ۲۰۳۲ حضور خواهد داشت».
اورسجی درباره مسابقات کیش گفت: «در بخش زنان و در رده‌سنی جوانان هم، مالزی درخواست میزبانی داده است، اما در مورد مسابقات کیش باید بگویم که ۲۴ کشور دعوت کردیم تا در این مسابقات شرکت کنند و تمام تلاش‌مان را کردیم که از هر پنج قاره، کشورها در مسابقات حاضر شوند.»
اورسجی در پایان صحبت‌های خود درباره کبدی زنان گفت: «یکی از دغدغه‌های من بحث زنان است چراکه می‌خواهم از مربی داخلی استفاده کنیم و از هندی‌ها استفاده نکنیم. در طرف دیگر هم باید پاسخ‌گو باشم که اگر با مربی داخلی نتیجه نگرفتیم، چراکه با مربی خارجی در جاکارتا طلا گرفتیم.»
مظفری، مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: «بیش از ۱۴۰ هزار متر فضای ورزشی باز داریم و شرایط اقامتی خیلی خوبی برای برگزاری مسابقه داریم و بخشی از امکانات ما مهیاست و بقیه امکانات را هم به‌روز خواهیم کرد.»
او در ادامه گفت: «جدا از این جلسه باید بگویم طی تفاهمی که با آقای تاج داشتیم، کمپ استاندارد فوتبال را تا زمان جام جهانی ۲۰۲۲ تدارک خواهیم دید».
مسابقات جام جهانی جوانان در آبان، سال جاری برگزار خواهد شد.

255 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1292705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =