اقتصاد برخط نوشت: رئیس کل دادگستری استان البرز: تجربه دیدارهای مستقیم و رودرو با مردم و نخبگان استان نشان داد که یکی از موضوعات مورد تاکید، تکریم ارباب رجوع است.

دکتر حسین فاضلی هریکندی در آیین تجلیل از قضات و کارمندان نمونه دادگستری استان البرز با تبیین ویژگی‌های قاضی و کارمند برگزیده گفت: تجلیل از تلاش، خودگذشتگی، تعهد، ایثار و تجربه قضات و کارمندان دادگستری با عنوان قضات و کارمندان نمونه، علاوه بر ایجاد انگیزه در ایشان می‌تواند به ترسیم الگوی موفق در بین سایر همکاران کمک کند.

 وی با تاکید بر نظارت بر مجموعه برای صیانت از کارکنان افزود: در دین مبین اسلام دستورات موکد داریم که در عیوب مردم نباید دقیق شد و در آنچه از مردم برای عموم مخفی است نباید تجسس کرد؛ در نامه امام علی(ع) به مالک اشتر هم تاکید می‌شود که دورترین مردم نسبت به والی کسی است که به دنبال عیوب مردم می‌گردد.

رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: از طرف دیگر امام علی (ع) در جایی که موضوع انتخاب کارگزاران حکومت مطرح است می‌فرمایند پس از بررسی، باید کارگزاران حکومت از بین بهترین‌ها انتخاب شوند؛ بعد از انتخاب نیز باید مورد نظارت دقیق قرار گیرند که در قوه قضائیه بخش‌های مختلفی از قبیل نظارت و ارزشیابی قضات و حفاظت و اطلاعات این کارکردها را دارند و بر عملکرد شغلی و رفتاری کارکنان نظارت می‌کنند.

وی تصریح کرد: حرکت بین عدم تجسس در زندگی شخصی مردم که مورد تاکید شرع مقدس اسلام قرار دارد و نظارت دقیق بر عملکرد کارگزاران پس از انتصاب ایشان، نیازمند ظرافت بالایی است که با رعایت تعادل در مرز عدم ورود به حیطه شخصی و صیانت از کارگزاران می‌تواند محقق شود.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز با تاکید بر یکی از انتظارات مهم مردم از قضات و کارمندان دادگستری بیان کرد: تجربه دیدارهای مستقیم و رودرو با مردم و نخبگان استان نشان می‌دهد که یکی از موضوعات مورد تاکید، تکریم ارباب رجوع است.

وی ادامه داد: یکی از اولویت‌های جدی رئیس محترم قوه قضائیه تکریم ارباب رجوع است که دارای مولفه‌های متعددی است ولی ابتدایی‌ترین آن نحوه برخورد با مراجعان، متهمان و وکلاست؛ در دادسرا و محاکم هم باید به گونه‌ای اقدام شود که اگر هم رایی علیه یکی از طرفین دعوی صادر شد نارضایتی وی به ناراحتی تبدیل نشود.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز در پایان تاکید کرد: با روحیه جهادی حاکم بر دادگستری استان البرز بیشتر همکاران در ساعات پس از اوقات اداری مشغول خدمات‌رسانی به مردم و انجام امورات اداری هستند که نیازمند تقدیر است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1293053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =