شاخص ارزیابی مجری‌ها در تلویزیون چیست؟/ فهرست مجریان برتر

مهر نوشت: رضا پورحسین قائم مقام معاون سیما، در نامه‌ای خطاب به مدیران شبکه‌های مختلف،‌ ضمن اشاره به ملاک‌های ارزیابی اجرا در تلویزیون، مجریان برتر هر شبکه را معرفی و خواستار تشویق آن‌ها شده است.

رضا پورحسین قائم مقام معاون سیمای رسانه ملی اخیراً نامه‌ای را خطاب به مدیران شبکه‌های سیما ارسال کرده است که علاوه‌بر ابلاغ یک دستور سازمانی برای تشویق مجریان برتر شبکه‌های مختلف، بخشی از شاخص‌های ارزیابی عملکرد مجریان نیز در آن مرور شده است. نامه‌ای که می‌تواند نگاه رسمی صداوسیما را نسبت به بخشی از ایده‌آل‌های سازمان درخصوص رفتار حرفه‌ای مجریان تلویزیون منعکس کند.

در این نامه لیستی از نام مجریان تلویزیونی به تفکیک شبکه‌های اصلی، منتشر شده است؛ مجریانی که مستند به متن نامه و براساس ملاک‌های ارزیابی، توانسته‌اند بیشترین امتیازها را از آن خود کنند و به همین دلیل «شایسته تشویق» معرفی شده‌اند.

کدام مجریان شایسته تشویق شناخته شدند؟

در نامه پورحسین که با قید فوریت و به تاریخ ۱۶ مرداد ۹۸ خطاب به مدیران شبکه‌ها ارسال شده، آمده است: «ضمن سلام و احترام، براساس ارزیابی مرکز نظارت و ارزیابی سازمان در بازه زمانی بهار ۹۸، مجریان زیر بیشترین امتیاز را در اجرا کسب کرده و «شایسته تشویق» معرفی شده‌اند.»

در جدول درج شده در نامه، نام مجریان هر شبکه و امتیاز کسب شده آن‌ها به شرح زیر فهرست شده است؛

شبکه یک: مجید یراق‌بافان با امتیاز ۹۲ و ندا ملکی با امتیاز ۹۰

شبکه دو: محسن آزادی با امتیاز ۹۰ و وحید ملتجی با امتیاز ۹۰

شبکه سه: نجم‌الدین شریعتی با امیتاز ۹۳، وحید طالبی با امتیاز ۸۸ و رسالت بوذری با امتیاز ۹۲

شبکه چهار: محمدرضا مقدسیان با امتیاز ۸۷ و مالک شجاعی با امتیاز ۹۵

شبکه پنج: مجید یراق‌بافان با امتیاز ۹۵

شبکه قرآن: سیدوحید مرتضوی با امتیاز ۸۷

شبکه نسیم: پژمان بازغی با امتیاز ۹۰

شبکه افق: نادر طالب‌زاده با امتیاز ۸۷ و زینب ابوطالبی با امتیاز ۹۵

شبکه ورزش: محمدحسین میثاقی با امتیاز ۸۷

شبکه جام‌جم: زینب پورابراهیم با امتیاز ۸۹

در ادامه نامه قید شده است؛ «آقایان مجید یراق‌بافان (شبکه پنج)، مالک شجاعی (شبکه چهار) و خانم زینب ابوطالبی (شبکه افق)‌ بیشترین امتیاز (۹۵ از ۱۰۰) را کسب کرده‌اند.

شاخص‌های نظارت و ارزیابی مجریان چیست؟

پورحسین در ادامه و در یک بند مجزا ملاک ارزیابی فوق را این‌گونه توضیح داده است؛ «شاخص‌های این ارزیابی عبارتند از؛ پوشش، آرایش، رعایت حدود شرعی و دینی و رعایت اصول حرفه‌ای اجرا

در پایان این نامه که با امضای رضا پورحسین به‌عنوان مشاور عالی معاون سیمای رسانه ملی و خطاب به مدیران شبکه‌های تلویزیونی ارسال شده، از مدیران شبکه‌های مذکور درخواست شده است این مجریان که بالاترین امتیاز را دریافت کرده‌اند به نحو شایسته‌ای مورد تشویق قرار بگیرند.

۲۴۱۲۴۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1293199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    32 0
    مقصودی مجری برنامه ثریا را از قلم انداختید .خیلی خوبه ها .فردوسی پور هم که حقشه نباشه حالا مردم دوسش داشته باشن اصلا مهم نیست . اصلا مردم کیلویی چند .ازاده نامداری چرا نیست پوشش خیلی خوبه ها
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    63 1
    شاخص ها: "پوشش، آرایش، رعایت حدود شرعی و دینی و رعایت اصول حرفه‌ای اجرا" واقعا جای شاخص هایی مثل تسلط به زبان فارسی و زبان های خارجی، فن بیان، اطلاعات عمومی، توانایی در تحلیل موضوعات، جذب مخاطب و امثالهم خالی است
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    2 2
    یامین پور رو از قلم انداختند
  • احسان ژ IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    28 2
    «شاخص‌های این ارزیابی عبارتند از؛ پوشش، آرایش، رعایت حدود شرعی و دینی و رعایت اصول حرفه‌ای اجرا.» :)
  • پرستو IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    6 3
    تنها کسی که شایسته تشویق و تجلیل و قدردانی هست، فقط و فقط و فقط عادل فردوسی پور هست که بیست سال بهترین، حرفه ای ترین و متفاوت ترین برنامه ی تخصصی فوتبال را طراحی، تهیه و اجرا کرد و بیست سال چهره محبوب مردم بود و البته هنوزم هست حتی خیلی بیشتر از قبل.. مجریان مطرح شده ی بالا بسیار پایین تر از عادل خان هستن
  • a IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    3 2
    پس علیخانی چی؟
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    1 2
    مجری فقط رضا جاودانی
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    6 0
    ملاک این انتخاب فقط وفقط این بوده : مجری هرچه بی بو و خاصیت باشه ، موفق تره ، مجری خنثی ، بی اراده ، بی هیچ چالش و جسارت ، برگزیده رسانه ملی است .
    • مردم IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
      2 1
      احسنت
  • SG ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    11 1
    نفرات اول ، دوم {تصاحب کننده جایگاه فردوسی پور در برنامه فوتبال برتر} ، سوم و چهارم از سمت راست ردیف اول از بالا به پائین ، و نفر چهارم از ردیف سوم + مجری برنامه پربیننده ثریا که از قلم افتاده متخصص ترین و کاربلدترین مجریان شبکه های مختلف تلویزیون هستند که بر اساس تقوا و ورع ، رعایت ظاهر اسلامی ، تخصص مرتبط ، اجرای خوب و مسلط در موضوع و بیان شیوا به عنوان فهرست مجریان برتر تلویزیون توسط مدیران تلویزیون انتخاب شده اند و نه بینندگان تلویزیون ! بهتر است صدا و سیما ملاک نظرسنجی خود را صرفاً از طریق تماس با روابط عمومی صدا و سیما قرار ندهد و سایت نظرسنجی خود را در خبرگزاری آنلاین یا بطور مستقل ایجاد نماید و از بینندگان خود بخواهد برترین مجریان را معرفی نمایند تا آنوقت آمار واقعی هویدا گردد .
  • SE ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    20 0
    من کسی را سراغ ندارم در کار و حرفه گروهی و جمعی که در آن مشغول است متخصص باشد ، کاربلد باشد ، حلال و حرام و حق و ناحق سرش بشود ، دروغ نگوید ، مدح و ستایش دروغین مافوق ها و همکاران خود را نکند ، سرش در کار خودش باشد ، به کسی باج و کولی ندهد ، پارتی و رانت نداشته باشد ، به ارکان قدرت متصل نباشد ، از دستور غیرقانونی مافوق خود سرپیچی کند و کار قانونی خود را انجام دهد و سفارش پذیر نباشد آنگاه بتواند در جایگاه شغلی خود دوام بیاورد و پابرجا بماند و زیرآبش نخورد ! پیشرفت نمودن در حرفه و جایگاه شغلی و انتخاب شدنش به عنوان بهترین پیشکش !