۲ نفر
۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
دیجیتال مارکتینگ با هشتگ اینستاگرام

جستجوی هشتگ چطور می‌تواند بازاریابی محتوای برند شما را توسعه بدهد؟ اهمیت هشتگ در شبکه های اجتماعی اینستاگرام چیست؟

چطور می توانیم از هشتگ اینستاگرام برای بازاریابی و تبلیغات استفاده کنیم ؟

با درک این مطلب، بهتر دلیل اهمیت بالای جستجوی هشتگ را متوجه خواهید شد. کلمه کلیدی و هشتگ، بسته به پلتفرمی که مشغول فعالیت در آن هستید، دارای اشتراک‌های فراوانی هستند و بخشی مهم از هر استراتژی دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌روند.

تولید محتوای مناسب اولین قدم است. بعد از آن، باید مخاطبانی را برای این مطلب پیدا کنید. البته هر مخاطبی مد نظر ما نیست و باید کاربر صحیح را به سمت خود جذب کنیم. به عبارتی رسیدن مطلب شما به سمع و نظر هر خواننده‌ای، بدون این که ارتباطی بین نیازهای آن‌ها و فعالیت‌های شما وجود داشته باشد، سودمند نخواهد بود. با ویرلن همراه باشید:

بر اساس یک بررسی، پست‌های دارای ۹ هشتگ، در مقایسه با پست‌هایی که فقط ۱ هشتگ برایشان قرار داده شده است، نزدیک به دو و نیم برابر عملکرد بهتری در جذب مخاطب دارند. در نتیجه عدم استفاده از هشتگ، هرگز یک گزینه نیست و باید تنبلی را کنار گذاشت! حال هر چه تعداد و کیفیت هشتگ های مورد استفاده افزایش پیدا کند، میزان تاثیرگذاری پست‌ها نیز بالاتر خواهد رفت.

همیشه در پی جستجوی هشتگ و استفاده از موارد موجود نیستیم و در برخی شرایط، باید موارد جدیدی ایجاد کنیم. به لطف آن‌ها، به ایده‌های جدیدتری به منظور تولید محتوا دست پیدا خواهید کرد. اگر تا امروز استفاده از آن‌ها را پشت گوش انداخته و هنوز به دید خوبی درباره جستجوی هشتگ دست پیدا نکرده‌اید، در ادامه اطلاعاتی مفید در اختیارتان قرار خواهیم داد. به لطف آن‌ها می‌توانید استراتژی موفقی برای خود ترسیم کنید.

هشتگ ها چگونه کار می‌کنند؟

ابتدا بهتر است چیستی هشتگ را مورد بررسی قرار بدهیم. آن‌ها در واقع شاخص‌هایی هستند که در شبکه‌های اجتماعی، به منظور دسته‌بندی کردن محتواها و پست‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. همانند کلمه کلیدی در دنیای وب و مبحث بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (سئو)، هشتگ ها، عبارت‌ها یا کلمه‌هایی هستند که کاربران از آن‌ها برای رسیدن به کسب و کار شما استفاده می‌کنند.

در اینستاگرام هشتگ ها فرآیند یافتن و رسیدن به محتواهای مورد نظر را آسان می‌کنند. امروز می‌توان در توضیحات پروفایل خود در بخش بیوگرافی نیز از هشتگ استفاده کرد و کاربران جستجوکننده آن‌ها را به سمت خود سوق داد.

یکی از قابلیت‌های مهم اینستاگرام، امکان فالو کردن هشتگ ها درست همانند صفحه‌ها است. به این ترتیب، هر پستی که دارای یک هشتگ مشخص باشد، به کاربران دنبال‌کننده آن نمایش داده خواهد شد، گویا آن‌ها توسط یک حساب کاربری واحد منتشر شده‌اند. البته در مقایسه با حساب‌های کاربری، متقاعد کردن کاربران به دنبال کردن یک هشتگ به مراتب سخت‌تر است. کاربران می‌توانند به جای دنبال کردن صفحه یا صفحه‌های شما، هشتگ ها را دنبال کرده و به مجموعه‌ای نامحدود از پست‌ها دسترسی داشته باشند.

ممکن است به نظر، انتخاب و استفاده از هشتگ های پرجستجوتر، دارای فالوورهای بیشتر و حجم محتوای بالاتر، بهترین ایده ممکن باشد، همانند همانند کلمه‌های کلیدی، با انتخاب موارد دارای رقابت بیشتر، عرصه را برای فعالیت خود تنگ خواهید کرد. در مطلب یافتن کلمه کلیدی مناسب برای تولید محتوا نیز عنوان کردیم نباید شروع کار را بر مبنای کلمه‌های کلیدی دارای رقابت زیاد و حجم جستجوی بالا قرار داد. در عوض، در بدو فعالیت از عبارت‌های کلیدی همچنان محبوب اما با حجم کمتر بهره ببرید. بهترین روش، دستیابی به رتبه‌های خوب در میان هشتگ های دارای رقابت و محبوبیت کمتر و سپس پیشرفت از آنجا است.

در صفحه یک هشتگ دارای ۱۰ میلیون پست، طی سه دقیقه، محتوای شما از ۹ مورد جدید و تازه منتشر شده به رتبه‌های پایین‌تر و قدیمی خواهد رفت. در نتیجه زمان زیادی برای جلب توجه در اختیار ندارید.

 بنابراین حتما ابتدا مقاله ۵ اشتباه حین فعالیت در اینستاگرام را بخوانید.

در نهایت باید بین تعداد پست‌ها و تعداد فالوورها و جستحوکنندگان یک هشتگ مشخص ارتباط برقرار کرد تا به یک نتیجه صحیح رسید. به عنوان نمونه، ممکن است تعداد کاربران مشاهده‌کننده پست شما طی ۳ دقیقه در صفحه یک هشتگ خاص، از تعداد بینندگان پستی در صفحه هشتگی دیگر طی ۳۰ دقیقه بیشتر باشد. با این حال، در ابتدا باید کار را با موارد دارای پست و محبوبیت کمتر آغاز کرد.

انواع هشتگ

  • هشتگ برند: این نوع برای ارتقای برند یا نام خود مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان نمونه، ویرلن می‌تواند در همه پست‌های خود در شبکه‌های اجتماعی پشتیبانی‌کننده از هشتگ، فارغ از نوع محتوا، علاوه بر نوشتن تگ های مرتبط با هر پست، #ویرلن را نیز قرار بدهد.
  • هشتگ کمپین: آن‌ها در فعالیت‌های موقتی کاربرد دارند و قرار نیست برای همیشه، از طریق آن‌ها کاربرانی را به سمت خود جذب کنید. با این حال طی یک بازه زمانی مشخص و حین برگزاری یک کمپین خاص، به شما کمک می‌کنند مخاطبانی برای خود دست و پا کنید. به عنوان نمونه، یک فروشگاه می‌تواند #تخفیف_ویژه_بهار_۱۳۹۸ را در پست‌های مربوط به این کمپین استفاده کند.
  • هشتگ رویداد: این نوع به منظور قرار دادن خود در معرض دید یک سری کاربر خاص استفاده می‌شود. همانند کمپین‌ها، برای رویدادها نیز استفاده از هشتگی خاص، تعجبی نیست.
  • هشتگ موقعیت: آن‌ها می‌توانند به محل قرارگیری شعبه فیزیکی شما، محل برگزارش رویداد یا هر موقعیت جغرافیایی دیگری که به نوعی به پست مربوط می‌شوند، اشاره کنند.
  • هشتگ صنعتی: کاربرد این نوع از روی نام آن واضح است. آن‌ها کاربران فعال در صنعت و زمینه کاری شما را به سمتتان هدایت خواهند کرد. این نوع تگ نیز مخاطبان خاصی را نشانه می‌رود.

موارد نام برده تنها انواع تگ ها نبوده و می‌توان لیست را باز هم گسترش داد. به عنوان نمونه، ممکن است عبارتی، بر اساس یک فیلم یا کتاب معروف، بر سر زبان‌ها افتاده باشد و به همین دلیل کاربران به جستجوی آن‌ها مجاب شوند. البته، استفاده از تگ‌ های نامرتبط هرگز عملی حرفه‌ای نیست، اما در برخی شرایط برای دریافت ترافیک، موثر خواهد بود.

جستجوی هشتگ

اما چطور می‌توان به جستجوی هشتگ پرداخت؟ ابتدا باید به هشتگ های پیشنهاد شده توسط خود اینستاگرام توجه کرد. البته در این شرایط، احتمال دریافت تگی بیش از حد عمومی و در ادامه همپوشانی مخاطبان بالا می‌رود. این روش، در صورت تمایل به یافته شدن توسط عموم کاربران مناسب بوده و به منظور بازاریابی برای مخاطبانی مشخص کارآمد نیست.

یکی از روش‌های بسیار خوب به منظور کسب موفقیت در هر زمینه‌ای همچون یافتن هشتگ مناسب برای استفاده از پست‌های خود، ارزیابی نحوه فعالیت رقبا و مخصوصا بهترین‌ها در یک حوزه کاری مشخص است. با این کار، به هشتگ های موفق پی خواهید برد.

تعداد زیادی وب اپلیکیشن و نرم افزار موبایل نیز با هدف تسهیل جستجوی هشتگ توسعه پیدا کرده‌اند. مزیت اصلی استفاده از آن‌ها، ارائه اطلاعاتی درباره میزان محبوبیت، میزان جستجو، تعداد فالوورها و تعداد پست‌های هر هشتگ است. به این ترتیب می‌توان بین موارد مختلف مقایسه انجام داد. شاید از نظر شما، #خرید_اتومبیل بهترین هشتگ باشد، اما بعد از بررسی، به مفیدتر بودن #خرید_خودرو پی ببرید! این نرم افزارها می‌توانند بسته به تگ هایی که در ذهن داشته و درباره آن‌ها جستجو انجام داده‌اید، مواردی را به شما پیشنهاد کنند.

دنبال کردن هشتگ هایی که در صفحه‌های متعلق به بهترین‌ها در هر حوزه کاری مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای پی بردن به داغ‌ترین موضوعات روز و یافتن مسیری به منظور تولید محتوا و پست‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی بسیار مفید است. اگر شما دارای کسب و کار کوچکی هستید، تنها با ورود به حوزه‌های کاری فعال و محبوب به سرعت پیشرفت خواهید کرد.

پیاده‌سازی

یافتن تگ های مناسب اولین قدم به شمار می‌رود. مرحله بعد، مربوط به یادگیری زمان و نحوه استفاده از آن‌ها است. همچنین باید تعداد مشخصی را برای استفاده تعیین کنید. در شبکه اجتماعی فیس بوک و توییتر با تولید اسپم از طریق استفاده بیش از حد از هشتگ ها مبارزه می‌شود. نمی‌توان عددی را به صورت دقیق به عنوان سقف تعداد تگ های برای استفاده در یک پست یا برای یک صفحه طی مدت زمانی مشخص تعیین کرد، چرا که بسته به نوع پست، ممکن است به تعداد متفاوتی نیاز باشد. در هر صورت نباید فراموش کرد اینستاگرام اجازه استفاده از بیش از ۳۰ هشتگ در هر پست را به کاربران نمی‌دهد.

هر چه یک برند بزرگتر باشد، نیاز کمتری به گنجاندن تعداد زیادی تگ داخل پست‌های خود در شبکه‌های اجتماعی خواهد داشت. به تصویری بالا، به عنوان تصویری از یک پست نایکی در اینستاگرام توجه کنید. در اینجا از سه هشتگ، شامل یک تگ به صفحه یک فرد و دو تگ با اشاره به نام دو فیلم استفاده شده است.

برندهای کوچکتر، برای پیشرفت، نیاز بیشتری به دیده شدن در شبکه‌های اجتماعی دارند، به همین دلیل استراتژی نایکی به منظور تمیز نگه داشتن پست‌های خود با استفاده از کمترین میزان هشتگ ممکن، برای آن‌ها جوابگو نیست!

یکی دیگری از نکاتی که حین استفاده از هشتگ ها باید مد نظر قرار بدهید، تغییر ترتیب آن‌ها از یک پست به پستی دیگر است. همانند گوگل، اینستاگرام نیز از کپی‌کاری متنفر است، به همین دلیل کپی کردن دسته‌ای از تگ ها و استفاده از آن‌ها در تمامی پست‌ها به یک شکل ایده خوبی نیست.

فراموش نکنید درباره هشتگ های تازه ایجاد شده، فقط زمان نشانگر کارایی یا بی‌مصرف بودن آن‌ها است. بهترین روش در ابتدای کار، استفاده از تگ های کمتر در عین افزایش تعداد پست‌ها است. به این ترتیب به صورت مستمر فعال بوده و در نهایت نیز به بهترین هشتگ ها پی خواهید برد.

اهمیت زمان‌بندی را نیز نباید فراموش کنید. ایجاد پست در زمان‌هایی که بیشتر در معرض دید کاربران قرار می‌گیرند، میزان درگیر شدن کاربران با آن‌ها را افزایش خواهد داد. هر چه بیشتر در معرض دید قرار بگیرید، الگوریتم اینستاگرام، شما را بهتر به سمع و نظر کاربران دنبال‌کننده صفحه شما خواهد رساند. همانطور که می‌دانید، از سال‌ها قبل، ترتیب پست‌ها در فید اینستاگرام دیگر بر اساس زمان نیست و طبق چندین معیار همچون میزان ارتباط شما با یک صفحه مشخص می‌شود.

هشتگ ها منحصر به پست‌های فید نبوده و باید از آن‌ها در بیوگرافی، استوری‌ها و حتی کامنت‌ها نیز استفاده کنید. امکان مخفی کردن آن‌ها حین استفاده در بخش نظرات پست‌های فید وجود دارد، به همین دلیل سبب بهم ریختگی ترکیب پست نخواهند شد.

الگوریتم‌های اینستاگرام، خیلی منطقی و عادلانه طراحی شده‌اند! اگر پست‌های شما دارای محبوبیت بالایی باشند، بعد از جستجو شدن، رتبه‌های بهتری به دست آورده و بالاتر از بقیه نمایش داده خواهند شد. در نهایت کار به جایی خواهد رسید که پست‌های شما، تعداد لایک و کامنت بیشتری نسبت به تعداد دنبال‌کننده‌های اصلی صفحه به دست خواهند آورد!

برای موفقیت باید بدانیم که چگونه در اینستاگرام کسب درآمد کنیم؟ و بدانیم استراتژی‌های مربوط به نحوه کسب موفقیت در آن‌ها، همچون نحوه صحیح جستجوی هشتگ و استفاده از آن‌ها، شدیدا نیازمند آزمون و خطا است، به همین دلیل استمرار را فراموش نکنید.

در انتها توصیه می کنیم جهت مطالعه سایر مقالات آموزشی در حوزه دیجیتال مارکتینگ و سئو به سایت ویرلن virlan.com مراجعه کنید.

2121

کد خبر 1293430

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =