شفاف‌سازی حسین انتظامی درباره نظام رده‌بندی سنی فیلم‌ها

ایسنا نوشت: رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: در امر رده‌بندی سنی فیلم‌ها، انتخاب با تهیه کننده است که بخواهد فیلم او با درجه‌بندی پخش شود یا خیر.

حسین انتظامی، رئیس سازمان سینمایی کشور پیرامون تعیین نظام رده‌بندی سنی فیلم‌ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هیئت ۳۰ نفره‌ای که برای تعیین درجه سنی فیلم‌ها معرفی شده‌اند با توجه به تعداد فیلم‌ها جلساتی را برگزار می‌کنند و طبق پیش بینی ما این جلسات به صورت هفتگی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برای این جلسات در آیین نامه داخلی حد نصاب در نظر گرفته می‌شود تا عدم حضور احتمالی بعضی از اعضا آن را تحت تاثیر قرار ندهد. 

انتظامی تصریح کرد: در نظام‌نامه اکران برای فیلم‌هایی که محدودیت سنی برای آن در نظر گرفته می‌شود، محدودیت‌هایی ایجاد خواهد شد اما اجرای آن به صورت مشارکتی است چراکه فرهنگسازی لازم نیز باید بر روی بحث رده بندی سنی انجام گیرد.

وی افزود: بحث رده بندی منحصر به درج لوگو بر روی فیلم نیست و عبارات هشدار دهنده روی اقلام تبلیغاتی، سامانه‌های فروش، سر در سینماها و ... نیز درج می‌شود.

رئیس سازمان سینمایی کشور تاکید کرد: در بخشی از آیین نامه ذکر شده که مسئولیت اجرای امر رده‌بندی با سینمادار نیست و خود والدین و بزرگسالان باید به این مسائل توجه کنند، از این رو لازم است که به سمت فرهنگسازی پیش برویم اما در بخش دیگری از آیین نامه نیز آمده که محدودیت اکران در نظام‌نامه اکران پیش‌بینی خواهد شد.

انتظامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظام رده بندی سنی به ممیزی دومی برای فیلم‌ها تبدیل خواهد شد یا خیر؟ اظهار کرد: اسم این کار را نمی‌توان ممیزی گذاشت چون کاملا جنبه تعاملی دارد. نوع این نظام نظارتی جدید است و یک طرفه نخواهد بود.

وی افزود: همانطور که در آیین نامه تصریح شده، پلان‌هایی از فیلم که توسط این هیئت دارای درجه‌بندی تشخیص داده می‌شوند، به تهیه کننده اعلام می‌شود و انتخاب با تهیه کننده خواهد بود که بخواهد فیلم او با درجه بندی پخش شود یا خیر.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1293568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =