واکنش سخنگوی دولت به احتمال مذاکره با آمریکا/ از حسن نیت مکرون سپاسگزاریم

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سخنگوی دولت گفت: آمریکا با اعمال فشار حداکثری، تروریسم اقتصادی را علیه ملت ما تحمیل کرد، آن‌ها باید به شرایط قبل بازگردند، آن وقت ما تصمیم ‌می‌گیریم.

علی ربیعی در پاسخ به این سوال که موضع ما نسبت به آمریکا چیست و آیا قرار است که مذاکرهای صورت بگیرد؟ گفت: راه درست برای امنیت جهانی دیپلماسی است و نفع همه در دیپلماسی است، منتهی اینکه امروز با این آمریکا صحبت کنیم اصلا امکان ندارد و شرایط عادلانه نیست.

وی افزود: ما از اول انقلاب یک اصلی داشتیم و رهبر معظم انقلاب بر دیپلماسی گسترده با جهان تأکید داشتند، همچنین امام (ره) فرمودند که ما به جز رژیم غاصب صهیونیستی با همه حرف ‌می‌زنیم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: شرایط را آمریکا به هم زده است، آن‌ها قاعده را به هم زدند و با اعمال فشار حداکثری بر ملت ایران، یک تروریسم اقتصادی را علیه ملت ما تحمیل کردند، حال آن‌ها باید به شرایط قبل بازگردند، آن وقت ما تصمیم می‌گیریم.

ربیعی تصریح کرد: آن‌ها باید به شرایط قبل از خروج آمریکا بازگردند و تحریم‌ها را بردارند، آن زمان تازه ما تصمیم می‌گیریم، اولا محدوده ما فقط برجام است و هیچ پیش شرطی نداریم، نه چیزی بیش از آن، تنها قاعدهای که داشتیم قاعده برجام بوده است.

وی گفت: اجلاس جی ۷ را دیدم، دو موضوع را خواسته بودند، یکی اینکه ما سلاح هسته‌ای تولید نکنیم، که این به نوعی به سخره گرفتن است چرا که ساخت، نگهداری و استفاده از سلاح هسته‌ای برای ما به فتوای مقام معظم رهبری حرام بوده و فتوا برای ما از قانون فراتر است، بنابراین ما هرگز دنبال این مسئله نبوده‌ایم.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا ایران درباره مسائل منطقه و موشکی هم مذاکره ‌می‌کند، اضافه کرد: مذاکره ما فقط درباره برجام خواهد بود، در مورد امنیت منطقه ما اعتقاد داریم که بیگانه‌ها اگر از منطقه خارج شوند منطقه امن‌تر می‌شود، ما از هر ائتلاف و گفتگویی در منطقه استقبال ‌می‌کنیم و فکر ‌می‌کنیم امنیت منطقه در گفتگوهای بین منطقه‌ای باید صورت بگیرد، پس با آمریکا درباره منطقه و مسائل موشکی مذاکره نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: با این همه از حسن نیت مکرون، رئیس جمهور فرانسه سپاسگزاریم و در جهت گسترش روابط دوجانبه و ادامه و ادامه همکاری با سایر اعضای باقی مانده در برجام تلاش خواهیم کرد.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1293710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =