رئیس هیات بسکتبال منطقه آزاد اروند: فرافکنی در فضای مجازی مایه تأسف بود

به دور از انصاف است که افرادی در فضای مجازی اینگونه بدون اطلاع از واقعیت‌ها، تحت تأثیر صحبت‌هایی قرار گرفته و چنین مطالبی را عنوان می‌کنند که موجبات دلسردی مربیان و سرپرستان رده‌های مختلف و دست اندرکاران هیات که همگی داوطلبانه در خدمت ورزشکاران این رشته هستند را در پی داشته باشد.

محسن داوری در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین در آبادان با اشاره به موضوع عدم اعزام تیم منتخب امید دختران منطقه آزاد اروند به مسابقات قهرمانی کشور در زنجان، اظهار کرد: ضمن احترام و قدردانی از احساس مسئولیت مردم عزیز ، رتبه C مسابقات بسکتبال قهرمانی کشور شامل ۱۲ استان می‌شود که هشت استان از حضور در این رقابت‌ها انصراف دادند چرا که هیأت‌های استانی به دلیل نداشتن منابع مالی، هیچ الزامی برای اعزام تیم‌های منتخب خود ندارند لذا ۸ تیم از ۱۲ تیم به همین دلیل از حصور در مسابقات انصراف دادند.
وی افزود: در نهایت قرار شد که این مسابقات تنها با چهار تیم برگزار شود که با وجود مشکلات و کمبودهای فراوان، با هماهنگی صورت گرفته با اداره کل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند، در هیأت بسکتبال منطقه آزاد اروند تصمیمی گرفته شد تا مانند تمامی رده‌هایی که تاکنون اعزام شده و در هفته‌های آتی نیز قرار به اعزام است، تیم امید نیز اعزام گردد.
رئیس هیأت بسکتبال منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: ابتدا قرار بر اعزام این تیم در ساعت ۴ بامداد بود که نایب رئیس هیأت نیز از ساعت ۳:۳۰ بامداد در محل حضور پیدا کرد، که متأسفانه خودروی مورد نظر به دلایل نامعلومی در ساعت مقرر در محل اعزام بازیکنان حاضر نشد و من این موضوع را در همان ساعت ۴ بامداد از داور اعزامی منطقه به مسابقات متوجه شدم که پس از پیگیری‌هایی که صورت گرفت، راننده خودرو از اشکال فنی خودروی خود خبر داد.
داوری عنوان کرد: حوالی ظهر روز دوشنبه خودروی دیگری تدارک دیده شد که به دلیل مناسب نبودن ظاهر آن، بازیکنان و خانواده‌های ایشان حاضر به اعزام با این خودرو نشدند و در نهایت با پیگیری‌های فراوان، ساعت ۱۷ یک دستگاه ون  ۱۶ نفره، برای اعزام این تیم ۱۵ نفره در محل حاضر شد که بازیکنان تیم امید باز هم به دلایل نامعلوم حاضر به اعزام نشدند که دلایل آن در دست بررسی است.
وی با بیان اینکه خودروی ون تدارک دیده شده، همان خودرویی بود که غالب  تیم‌های منتخب منطقه آزاد اروند که زیر ۱۵ نفر بودند، با آن به مسابقات کشوری اعزام شده بودند، یادآور شد: در این دوره مسابقات قهرمانی کشور ما تمام سعی خود را به کار بستیم تا علیرغم کمبود شدید در منابع مالی،  غالب تیم‌های منتخب خود را به مسابقات اعزام کنیم، در حالی که سایر استان‌ها از تمامی رده‌های خود کمتر از نیمی از تیم‌هایشان را به قهرمانی کشور اعزام می‌کنند که این عدم اعزام‌ها دلایل مختلفی از جمله ضعف فنی رده مورد نظر یا بار سنگین مالی اعزام تیم‌ها بوده است.
رئیس هیأت بسکتبال منطقه آزاد اروند با اشاره به اتفاق صورت گرفته در رتبه C  رده جوانان که به دلیل انصراف ۱۱ استان از ۱۲ استان موجود، تنها تیم باقیمانده به رتبه B کشور اعزام شد، ادامه داد: این هیأت ضمن اخذ میزبانی تیم جوانان دختر و کسب مقام دوم کشور، همچنین اعزام نوجوانان دختر و کسب عنوان سوم کشور، امشب نیز تیم نوجوانان پسر را با همین خودروی ون به مسابقات کشوری در ارومیه اعزام خواهد کرد و در آینده تیم دختران نیز به سمنان اعزام می‌شود. 
وی عنوان کرد: پس از این دو اعزام میزبانی مسابقات قهرمانی پسران زیر ۱۷ سال را بر عهده خواهیم داشت و برای حضور در دو لیگ جوانان دختر و پسر که هزینه‌های بسیاری را در بر خواهد داشت، اعلام آمادگی کرده‌ایم.
رئیس هیأت بسکتبال منطقه آزاد اروند بیان کرد: وقتی این هیات با وجود کمبود منابعی که همگی بر آن واقف هستند تنها در یک فصل مسابقات، تاکنون هفت اعزام و شرکت در لیگ را بر عهده گرفته است، بدور از انصاف است که  افرادی در فضای مجازی اینگونه بدون اطلاع از واقعیت‌ها، تحت تأثیر صحبت‌هایی قرار گرفته و چنین مطالبی را عنوان می‌کنند که موجبات دلسردی مربیان و سرپرستان رده‌های مختلف و دست اندرکاران هیات که همگی داوطلبانه در خدمت ورزشکاران این رشته هستند را در پی داشته باشد.
داوری با تأکید بر این موضوع که از مسئول برگزاری مسابقات تقاضا کردیم که در صورت امکان این مسابقات یک روز با تأخیر برگزار شود، گفت: به دلیل هزینه بر بودن این موضوع برای سه تیم دیگر شرکت کننده در مسابقات، این درخواست ما مورد موافقت قرار  نگرفت. همچنین دیگر تقاضای ما این بود که با حضور تیم امیدهای ما در رتبه B  موافقت شود تا هفته آینده این تیم بتواند در مسابقات شرکت کند، که با این درخواست ما نیز موافقت نشد.
46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1293884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =