پهپادهای اسرائیلی با نقشه سعودی، مواضع الحشد الشعبی را بمباران کردند

ایرنا نوشت: نشریه "میدل ایست آی" چاپ انگلیس به نقل از یک مسؤول اطلاعاتی عراقی فاش کرد: پهپادهایی که مراکز نظامی عراق را بمباران کردند، از پایگاه های متعلق به نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) برخاستند؛ گروهی که از عربستان حمایت مالی دریافت می کنند.

این نشریه انگلیسی سه شنبه شب به نقل از یک مسؤول اطلاعاتی که خواست نامش فاش نشود، گزارش داد: نقشه حمله به شبه نظامیان عراقی زمانی ریخته شد که "ثامر السبهان" وزیر مشاور در امور کشورهای خلیج فارس سعودی، ژوئن گذشته (تیر/ خرداد) به منطقه شمال شرق سوریه رفت؛ جایی که کنترل آن را نیروهای دمکراتیک سوریه در اختیار دارند.

این منبع اضافه کرد: شمال شرق سوریه برای حمله به الحشد الشعبی به کار گرفته شد؛ چرا که پهپادهای اسرائیلی مجالی برای حمله به اهدافی در عراق از اسرائیل نداشتند؛ به همین خاطر پهپادها را از مناطق تحت کنترل نیروهای دمکراتیک کرد در شمال شرق سوریه به پرواز در آوردند.

به گفته این مسؤول اطلاعاتی عراقی، دولت بغداد ابتدا در خصوص این که حمله پهپادی کار اسرائیل است، دچار تردید بود؛ چرا که اعتقاد داشت پهپادهای اسرائیلی قادر نیستند خود را به خاک عراق برسانند.

وزارت امور خارجه عراق، پیشتر اعلام کرد که تمامی اقدامات را برای جلوگیری از نقض حاکمیت اش توسط اسرائیل اتخاذ خواهد کرد.

ظرف یک ماه گذشته چهار انبار سلاح الحشد الشعبی عراق در معرض انفجار قرار گرفته که بسیاری از ناظران، احتمال حادثه بودن آن را نفی و بر عمدی و مشکوک بودن این رویدادها بویژه تکرار آن تأکید می کنند.

برخی ناظران و مسؤولان عراقی این حملات را کار آمریکا و اسرائیل و از طریق حمله پهپادی دانسته بودند.

در آخرین مورد نیز یکشنبه شب گذشته (سوم شهریورماه) دو هواپیمای بدون سرنشین به یک مقر الحشد الشعبی در نزدیک مرز سوریه در استان الانبار شلیک کردند که بر اثر آن دو نیروی الحشد از جمله یک فرمانده میدانی کشته و دو خودروی این نیروها نیز از بین رفت.

سازمان الحشد الشعبی عراق در اطلاعیه ای بصراحت اعلام کرد که حمله یاد شده توسط پهپادهای اسرائیلی و با پوشش هوایی نیروهای آمریکایی (مستقر در عراق تحت پوشش ائتلاف مدعی مبارزه با داعش ) انجام شده است.

17310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1293935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =