چرا قربانیان غرق‌شدگی بیشتر از دریا در رودخانه خفه شدند؟

مهر نوشت: رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی جمهوری اسلامی ایران گفت: بیشترین غریق امسال در حوزه رودخانه ها رخ داد که مربوط به وزارت نیرو است.

 ایلخان نوری در حاشیه آیین افتتاحیه طرح ناجیان سبز در بابلسر  اظهار کرد: خوشبختانه شاهد اقدامات خوبی از سوی هیئت نجات غریق استان مازندران بودیم که نتیجه آن کاهش آمار غریق با توجه به افزایش مسافران در سواحل استان است.

وی گفت: با توجه به بارش شدید باران که در کشور اتفاق افتاد با بالاآمدن سطح آبهای زیرزمینی، رودخانه ها پر آب شدند و بیشترین غریق در این نقطه رخ داد که البته در حوزه فعالیت نجات غریق نیست بلکه مربوط به وزارت نیرو است

بیشترین غریق در رودخانه های کشور رخ داد

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با بیان اینکه ۱۸۰هزار نیروی متخصص در کشور داریم،گفت: وظیفه ذاتی ما امداد و نجات و نجات جان مسافران است.

نوری گفت: ما برای رسیدن به اهداف با توجه به استانداردهای جهانی، برنامه هایی برای پرورش مدرسان در کشور در نظر گرفتیم که حضور مسئولان فدراسیون جهانی در کشور از جمله این برنامه‌ها است.

 وی با بیان اینکه بر اساس استانداردهای که وجود دارد، استاندارد ما در حال نزدیک شدن به استاندارد جهانی است، افزود: با داشتن مدرسان خوب در کشور نیروی نجات غریق متخصص را پرورش می دهیم.

این مسئول با بیان اینکه آموزش ناجیان غریق نیاز به توسعه دارد ،گفت:  باید در تمام خانواده ها یک منجی وجود داشته باشد و به نجات غریق نباید به عنوان شغل نگاه کرد بلکه تخصص است و نیاز است همه از این تخصص برخوردار باشند.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با بیان اینکه امسال میزبان رئیس فدراسیون جهانی و دبیرکل فدراسیون در کشور هستیم،گفت:حضور این افراد در سمت های بالای جهانی منجر به پیشرفت و توسعه رشته غواصی خواهد شد.

64231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1294245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =