انصارالله به فرودگاه أبها عربستان موشک کروز شلیک کرد

ایسنا نوشت: سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، یگان موشکی انصارالله یک موشک کروز مدل قدس ۱ هدایت‌شونده را به سوی فرودگاه بین‌المللی أبها در عربستان شلیک کرد.

 به نقل از شبکه خبری المسیره یمن، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن توییت کرد، در این عملیات موشک قدس ۱ مرکز عملیات نظامی و آشیانه‌های جنگنده‌ها در فرودگاه را با دقت بالایی هدف قرار داد.یحیی سریع افزود: عملیات موشک قدس ۱ موجب تعطیلی پروازها در فرودگاه أبها شد.

روزنامه سبق، چاپ عربستان نیز امروز (پنچ‌شنبه) نوشت، ترکی مالکی، سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی ضد یمن تایید کرد که عصر چهارشنبه یک خمپاره به فرودگاه أبها اصابت کرده است.مالکی افزود: تا این لحظه گزارشی از زخمی شدن مسافران فرودگاه ارائه نشده است.

image.png

سخنگوی انصارالله پیشتر در فیسبوک تاکید کرده بود که انصارالله بمباران فرودگاه‌ها و پایگاه‌های هوایی عربستان با موشک‌های بالستیک و یا پهپادهای حامل مواد منفجره را با هدف تعطیلی پروازها ادامه می‌دهد.

این جنبش روز دوشنبه با استفاده از دو پهپاد بمب‌گذاری شده عملیاتی را علیه پایگاه هوایی ملک خالد انجام داد و سامانه‌های ارتباطات نظامی و آشیانه‌های جنگنده‌ها را هدف قرار داد.

حملات جنگنده‌های ائتلاف عربی ضد یمن تحت امر عربستان موجب کشته شدن صدها هزار تن از غیرنظامیان و نظامیان یمنی، تخریب زیرساخت‌های یمن، شیوع وبا و انواع بیماری‌ها و نیز گرسنگی در برخی مناطق یمن شده‌ است.

طبق آمارهای سازمان ملل، نزدیک به ۲۴ میلیون یمنی یعنی ۷۵ درصد از ساکنان این کشور به دلیل حملات ائتلاف به حمایت و کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1294280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =