کمک رسانی بهتر به سیل‌زدگان، مورد تاکید قوه قضاییه است

ایرنا نوشت: معاون رییس قوه قضائیه و رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت که تاکید رییس قوه قضائیه همواره ادامه کمک رسانی به سیلزدگان کشور و حل مسایل و مشکلات آن ها است.

 عباس مسجدی آرانی شنبه شب در دیدار با استاندار گلستان در گرگان اظهار داشت: دستگاه قضایی در کنار دیگر نهادها خود را متعهد به رفع مشکلات آسیب دیدگان از این حادثه قهری می داند.

باران شدید اواخر اسفند ۹۷ و سیلاب فروردین ماه ۹۸ خسارت سنگین به استان های گلستان،  مازندران، خوزستان، لرستان، خراسان شمالی و رضوی و فارس وارد کرد.

رییس سازمان پزشکی قانونی همچنین گفت: در کنار آسیب های فراوان سیل، نمایش وحدت مردم و مسوولان در کمک رسانی به سیلزدگان، از جمله آثار مثبت این سیلاب بود.

مسجدی آرانی همچنین به اهمیت سازمان پزشکی قانونی در ارایه خدمات به مردم اشاره و گفت: خدمات این سازمان به صورت تخصصی و نظر کارشناسی و مشورتی به دستگاه قضایی ارایه می شود که توسعه آن نیازمند حمایت و کمک دیگر دستگاه ها است.

وی افزود: برای حل مشکلات تلاش می شود از ظرفیت ملی و استانی در ارایه خدمات هرچه بهتر توسط این سازمان در استان ها استفاده شود.

رییس سازمان پزشکی قانونی وعده داد  که در تجهیز ساختمان های پزشکی قانونی استان گلستان کمک کند.

استاندار گلستان نیز با اشاره به فعالیت های دستگاه های استان در حل مسایل و مشکلات سیلزدگان و پیگیری اجرای طرح های پیشگیرانه از جاری شدن سیلاب، خواستار همکاری بیشتر دستگاه قضایی با دستگاه های اجرایی و خدمات استان در ارایه خدمات به سیلزدگان شد. 

هادی حق شناس همچنین به حمایت بیشتر از اداره کل پزشکی استان به عنوان دستگاه تخصصی تاکید کرد و افزود: سازمان پزشکی قانونی در تخصیص اعتبار برای تجهیز ساختمان کمک کند.

حسین زارعی مدیرکل پزشکی قانونی گلستان نیز گزارشی از وضعیت این اداره کل ارایه کرد و گفت: اکنون این اداره کل با هشت مرکز فعال در کردکوی، بندر ترکمن، گرگان، علی آباد، آزادشهر، مینودشت، کلاله و گنبدکاووس، به پرونده های ارجاعی مراجع قضایی پاسخ  می دهد.

وی در خصوص طرح های عمرانی این اداره کل افزود: پنج شهرستان از سال ۹۴ برای اجرای طرح های عمرانی هدف گذاری شده که شامل کلاله، گنبدکاووس، آزادشهر، کردکوی و گرگان است.

به گفته وی اکنون طرح عمرانی در گنبدکاووس دارای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و در صورت تامین اعتبار امسال بهره برداری می شود.

وی افزود: طرح های عمرانی در آزادشهر و کردکوی در مرحله ایجاد ستون و سقف بوده و در گرگان هم جانمایی زمین آن انجام شده است. 

رییس سازمان پزشکی قانونی عصر شنبه زمینی وارد گرگان مرکز گلستان شد و قرار است فردا یکشنبه چند طرح از جمله ساختمان پزشکی قانونی در کلاله را افتتاح و علاوه بر سرکشی از طرح های در دست ساخت،  در نشست شورای قضایی استان شرکت کند.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد.

64231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1295103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =