ابر پرچم اباعبدالله الحسین(ع) بر فراز میدان بزرگمهر به اهتزاز درآمد

همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، ابر پرچم اباعبدالله الحسین(ع) بر فراز میدان بزرگمهر به اهتزاز درآمد.

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علیرضا نصر رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در این آیین اظهار داشت: در شب نخستین روز ماه محرم زمینه برای اهتزاز پرچم اباعبدالله الحسین (ع) از سوی شهرداری فراهم شده و جا دارد از تمام مدیران که مقدمات این اقدام شایسته را فراهم کردند تا با برنامه ریزی بهتر و هماهنگی های بیشتر ورود به ماه محرم را داشته باشیم تشکر کنم.   

وی با اشاره به شعار انتخاب شده برای ایام محرم از سوی شهرداری اصفهان، تصریح کرد: شعار «از همین شهر حسینی لک لبیک حسین» شعار بسیار با مفهومی است و من از مبدعین این شعار زیبا تشکر می کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: شهر حسینی اصفهان، می خواهد به اباعبدالله لبیک بگوید، بدین معنا که باید پس از خروج از این دو ماه آثار عزاداری و ارتباط با حضرت اباعبدالله حسین (ع) را در شهر، اعمال، رفتار و گفتارمان ببینیم؛ مردم شهر اصفهان خود را آماده کرده اند تا به همه زیبایی ها و حوادث کربلا، به نماز ظهر عاشورا، به وفاداری، ‌به جانفشانی، ایثار و از خودگذشتگی و به زمزمه های عارفانه حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، به درستی و صداقت لبیک بگویند. 

وی بیان داشت: اگر به حسین بن علی(ع) لبیک گفتیم به طور حتم بسیاری از مشکلات اجتماعی، نابه هنجاری های رفتاری و بسیاری از آسیب های موجود را حل می کنیم، به این شرط که ورودمان همراه با شعور و همراه با درک و فهم صحیح از حادثه کربلا باشد؛ در صورتی که پس از دو ماه عزاداری چنین آثاری را در شهرمان شاهد نبودیم بدانیم که به درستی ورود نکرده، حسین (ع) را نشناخته و به این امام و یاران وفادارش لبیک نگفته ایم.

نصر گفت: امیدوارم زیر پرچمی که امروز به اهتزاز درمی آید تلمذ و مسائل اخلاقی را بیشتر تمرین کرده و با رذایل اخلاقی خداحافظی کنیم.  

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1295782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =