اجرای طرح یک روستا یک محصول صندوق کارآفرینی امید در ۱۳ روستای آذربایجان‌غربی

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی با اشاره به شناسایی ۱۳ روستای استان برای اجرای طرح یک روستا یک محصول، گفت: یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان تسهیلات در این مورد پرداخت شده است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، علیرضا آخوندزاده مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این صندوق ۱۷ دفتر در سراسر استان دارد و آذربایجان‌غربی یکی‌ از استان‌های برتر در سطح کشور از نظر جذب منابع است، افزود: در سال ۹۷ طبق مصوبه مجلس و دستور ریاست جمهوری در بخش اشتغال روستایی در دستور کار قرارگرفت و طی  آن سال ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در قالب ۱۰۰۵ مورد وام در سطح استان توزیع شد.
وی گفت: در سال ۹۸ تا این لحظه، ۶ میلیارد تومان برای اشتغال پایدار روستایی و در کل ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات در زمینه‌های مختلف پرداخت کرده‌ایم.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی اظهارکرد: در خصوص طرح یک روستا یک محصول، ۱۳ روستا در استان شناسایی شده و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.
وی ادامه داد: روستای مافی کندی سلماس به عنوان قطب تولید مصنوعات تزیینی پلی استری است در نظر گرفته شده که به ۵۰ کارگاه وام پرداخت شده ضمن اینکه روستاهای قینرجه، دورباش و تخت سلیمان تکاب، روستای حمزه‌کندی سلماس، روستای قوزلو افشار شاهین‌دژ، روستای شوریک چالدران، روستای آغبلاغ ولدیان خوی، روستای گل سلیمان میاندوآب، روستای حسنلو نقده، روستای کلاکین و بادین آباد پیرانشهر و یک روستا در مهاباد طرح‌هایی شناسایی و در مرحله دریافت تسهیلات اند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های روستای بدون بیکار، هر روستا یک طرح، خود اشتغالی، بوم‌گردی در روستاهای استان برای استفاده از جاذبه‌های گردشگری و افزایش امرار و معاش روستاییان از اهم اهداف این صندوق است تا بتواند از مهاجرت روستاییان به شهرها و توسعه حاشیه‌نشینی جلوگیری کند.

آخوندزاده گفت: طرح کارآفرین شو برای اولین بار در سطح کشور در استان آذربایجان‌غربی درحال اجراست و در این راستا در قالب تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌های صنعتی، فنی حرفه‌ای قاضی طباطبایی و سازمان فنی و حرفه‌ای، به طرح‌های تایید شده ۱۰۰ میلیون تومان وام اختصاص می‌یابد و تاکنون ۲ طرح در دانشگاه صنعتی و یک طرح در دانشگاه قاضی طباطبایی تایید شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1296266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =