اکران فیلمی که در یک هفته ۶۰۰هزارتومان فروخت چه توجیهی دارد؟

غلامرضا فرجی درباره اکران فیلم‌هایی که فروشی بسیار پایین‌تر از نرمال دارند دلیل جالبی را مطرح می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در هفته‌های گذشته افت فروش سینماها و رکود در این زمینه مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. از سوی دیگر در میان فیلم‌هایی که به تازگی اکران شده‌اند فیلمی اکران شده که در یک هفته حدود ۶۰۰هزارتومان فروش و کمتر از ۵۰مخاطب داشته است. اما اکران چنین فیلمی که تقریبا هیچ یک از المان‌های یک فیلم برای ترغیب مخاطب و حضور در سینما را ندارد چه توجیهی دارد؟ 

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش پاسخ جالبی دارد. او اکران چنین فیلم‌هایی را فرصتی برای سینماهای سرگروه می‌داند برای اینکه با اکران چندهفته‌ای این‌گونه فیلم‌ها یک فیلم جلوتر بیفتند و بتوانند به سرعت فیلم بعدی را اکران کنند. فرجی در این‌بار می‌گوید: «یک بخشی از این موارد هیچ ارتباطی به شورای صنفی نمایش ندارد به این دلیل که طبق آیین‌نامه، شورای صنفی نمایش موظف است که قرارداد هر فیلمی که پروانه نمایش دارد را ثبت کند. اما بخش دیگرش برمی‌گردد به این موضوع که سرگروه یک فیلم را نمایش داده و با فروش آن جلو می‌افتد. آن وقت یک فیلم دیگر را جایگزین می‌کند تا صدرنشین شود. بحث این است که فیلم‌های دیگری بودند که در این مقطع مایل نبودند فیلمشان اکران شود. اما این فیلم‌ها این موضوع را پذیرفتند و با همین شرایط روی پرده آمدند.»

متن کامل گفت‌وگوی خبرآنلاین درباره رکود فروش سینماها را در این لینک (حتما باید یک فیلم کمدی باشد تا بفروشد؟) بخوانید.

۲۵۸۲۵۸

کد خبر 1296778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =