اجتماع بزرگ هیئت‌های حسینی تبریز روزهای تاسوعا و عاشورا برگزار می‌شود

ایرنا نوشت: مسئول ستاد مشترک برگزاری مناسبت‌های مذهبی آذربایجان گفت: مراسم تجمع عزاداری هیئت‌های مذهبی تبریز در روزهای تاسوعا و عاشورا طبق سال‌های گذشته با حضور مردم متدین برگزار خواهد شد.

عباس دانش آرا روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مراسم عزاداری و اجتماع بزرگ هیئات حسینی تبریز امسال با حضور مردم و علما و امام جمعه محبوب و مردمی شهر تبریز، ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح روزهای تاسوعا و عاشورا در میدان ساعت شروع می شود.

وی افزود: هیئت های عزاداری با استقبال از این اجتماع بزرگ، آمادگی خود را برای هرچه باشکوتر برگزار شدن این عزاداری اعلام کرده اند.

مسئول ستاد برگزاری مناسبت های مذهبی با اشاره به مراسم ظهر عاشورا اعلام کرد: عزاداری روز عاشورا از قبل از ظهر آغاز می شود و بعد از عزاداری و سینه زنی، نماز ظهر عاشورا به امامت حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز اقامه خواهد شد.

دانش آرا، با بیان اینکه این مراسم همه ساله با حضور مردم به صورت گسترده برگزار می شود، خاطرنشان کرد: اکثریت مردم از این تجمع و وحدت در عزاداری ها استقبال می کنند.

وی با تاکید بر اینکه عزاداری ها بایستی مردمی و به صورت سنتی برگزار شود، خاطرنشان کرد: عزاداری های بازار تبریز نیز شکل سنتی خود را حفظ کرده اند.

وی افزود: عزاداری ها هرچه قدر با خلوص نیت و سنتی برگزار شوند، تاثیرگذارتر خواهند بود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1297341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =