حال و هوای اولین کاروان ورزشی که بعد از انقلاب وارد کربلا شد/عکس

بازیکن اسبق تیم‌ملی فوتبال ایران امروز مهمان برنامه "سلام صبح بخیر"بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛سعید اکبری امروز در این برنامه میزبان رضا رضایی منش بازیکن اسبق تیم ملی و باشگاه های پاس و بهمن بود تا با او درباره تیم بهمن که به عنوان اولین کاروان ورزشی بعد از انقلاب به کربلا اعزام شد گفتگو کند.
رضایی منش در ابتدا گفت: هیچ کاروانی قبل از ما به کشور عراق وارد نشده بود و حضور ما خیلی حساس و مهم بود. ما در مرحله اول بازی ها قزاقستان را بردیم و آنجا فهمیدیم سفر بعدی مان به کربلا است. این آرزوی همه مان بود و تک تک بازیکنان و کادر فنی و مدیریت بی صبرانه منتظر این سفر بودیم.
وی در این باره که مردم عادی 15 سال بود آن زمان به کربلا نرفته بودند، افزود: ما پارچه های سبز نذری مردم را با خود آورده بودیم. ما با هواپیما به کرمانشاه رفتیم و از آنجا از مرز خسروی وارد عراق شدیم و آنجا اتوبوس ما را 15، 20 ماشین اسکورت می کردند.


این بازیکن سابق بهمن تاکید کرد: آن موقع فرهاد کاظمی که هیات دارد و هاشم حیدری در اتوبوسی که به سمت بغداد راهی بودیم نوحه می خواندند و یکی از بهترین سفرهای زندگی من بود. مسیر، رسیدن به کربلا، روز بازی و روز بعد از بازی لحظات قشنگ و فراموش نشدنی بودند.
رضایی منش ادامه داد: ما هر جا می رفتیم نیروهای بعثی حتی در حرم ها در سامرا و کاظمین، ما را می پاییدند. جای خاصی نمی توانستیم برویم ولی مردم شیعه خیلی ما را دوست داشتند. وقتی ما به ضریح نزدیک می شدیم شیعیان یواشکی دست ما را می گرفتند چون معتقد بودند دست ما به حرم امام رضا (ع) خورده است و ما را متبرک فرض می کردند. هر جا می رفتیم 5 برابر ما نیروهای صدام بودند و ما را تحت نظر می گرفتند.
وی که آلبوم تصاویر شخصی اش را در اختیار برنامه قرار داده بود، گفت: من 25 سال بود این عکسها را ندیده بودم. شما که به من گفتید گفتم می روم و می گردم و وقتی وارد انباری شدم اولین آلبومی که به چشمم خورد همین بود!
رضایی منش با مروری بر این عکسها که روی دیوار تصویری برنامه به نمایش درمی آمد، از حضور در کربلا اظهار کرد: من دو سال پیش هم به اتفاق آقای حبیب کاشانی هم به کربلا رفتم اما با کربلای 27، 28 سال پیش زمین تا آسمان فرق می کرد. بین الحرمین آن زمان خاک بود. اتوبوس ما را بعثی ها طوری آوردند که اول دم حرم حضرت ابوالفضل پیاده شدیم. بچه هایی که با ما بودند می توانند حرف مرا تایید کنند. ما اولین جا به حرم حضرت ابوالفضل رفتیم و اینکه می گویند ایشان ادب دارد و باید ادب را در محضرش رعایت کنیم با رگ و پوست و خونم احساس کردم.

وی ادامه داد: شب قبل ما کاظمین بودیم و همه گریه و عزاداری می کردند و وقتی به حرم حضرت عباس رسیدیم، نه می توانستیم سینه بزنیم نه گریه کنیم. یکی به ما گفت شما اول باید به حرم امام حسین می رفتید، ادب حکم می کند شما اول به حرم امام حسین بروید و بعد حضرت ابوالفضل را زیارت کنید. ادب هم این را حکم می کند و حضرت عباس هم راضی تر است. به ولله قسم عینا همین شد. ما آنجا عزاداری مان خوب نبود و به ما نچسبید. به حرم امام حسین رفتیم و دوباره به حرم حضرت ابوالفضل برگشتیم و زیارت دوم قابل قیاس نبود و ایشان آنقدر برای امام حسین ادب و احترام قائل بوده که در زوارش هم تاثیر میگذارد. آن زمان جنگ 5 سال بود تمام شده بود ولی ما اولین کاروان بودیم. 
این بازیکن سابق فوتبال با توصیف عکسهای مختلف آلبوم خود از حضور در سرداب امام حسین (ع) و قرق حرم امام موسی ابن جعفر و تمیز کردن این ضریح متبرک و غبارروبی دو ساعته سخن گفت.
رضایی منش در پایان گفت: در این روزهای عزیز از مردم کشورم التماس دعا دارم و امیدوارم شاد و سلامت باشند.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1297623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =