مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود با اشاره به برپایی جشن عیدالزهراء در 9 ربیع گفت: این دیدگاه، که قتل خلیفه دوم در این روز اتفاق افتاده است، هیچ گونه سندیت تاریخی ندارد و یک دیدگاه کاملا رد شده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از شبستان، حجت السلام و المسلمین سید جعفر موسوی نسب، مدیر بنیاد فرهنگی خراسان رضوی گفت: پس از دو ماه عزاداری در ماه محرم و صفر و پشت سرگذاشتن شهادت امام حسن عسگری (ع) وارد سالروز امامت (ع) در روز 9 ربیع الاول می شویم که این روز به عنوان اولین عید بعد از 2 ماه عزاداری محسوب می شود.

وی با اشاره به خرافاتی که در این روز از جانب معاندین و مخالفین مطرح می شود، گفت: باید امسال در ایام ربیع از آن خرافه ها که مخالف دیدگاه های امام (ره) است، پرهیز و جایگاه واقعی امامت را برای جامعه اسلامی تبیین کنیم. از این مناسبت باید نهایت استفاده را برای اتحاد مسلمانان ببریم و یکی از دغدغه های مهم امام راحل بحث اتحاد مسلمین بوده است زیرا دشمنان از دوره های قدیم سعی کردند تا بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند.

مدیر بنیاد مهدی موعود(ع) خراسان رضوی، با اشاره به اینکه عیدالزهرای واقعی ما شیعیان تبیین جایگاه امامت و ولایت حضرت مهدی(عج) است، یادآور شد: خشنودی آن حضرت در این است که ما این جایگاه رفیع امامت را برای جامعه خود تبیین کنیم و از مباحثی که تفرقه برانگیزند پرهیز کنیم.

حجت السلام موسوی نسب با اشاره به برپایی جشن عیدالزهراء در این روز اظهار کرد: این دیدگاه، که قتل خلیفه دوم در این روز اتفاق افتاده است، هیچ گونه سندیت تاریخی ندارد و یک دیدگاه کاملاً رد شده است، زیرا حادثه قتل خلیفه دوم در ذیحجه بوده است.

وی تصریح کرد: ماجرای قتل خلیفه دوم در این روز دسیسه دشمنان بوده که می خواستند با مطرح کردن آن در این روز مردم را از اصل امامت و مهدویت دور کنند.

/62

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 129772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۴
    14 1
    امیدوارم آقای موسوی اگه واقعا منکر این روز هستن با خلیفه ی دوم محشور بشن. و البته به ما بگن خلیفه ی دوم چه روزی به قتل رسیدن !!!!!!؟
  • عابر پباده IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۴
    1 8
    جهل به سنت وسیرت صحیح پبامبر اکرم (ص) وامامان از اهل بیت اطهر آن حضرت زمینه ی تفرقه افکنی وفتنه انگیزی میان مسلمانان را فراهم ساخته ودشمنان اسلام با دستاویز قرار دادن افراطگریهای جاهلان منتسب به مذاهب اسلامی ومغرضان همیشه به تفرقه وجدایی میان مسلمانان دامن می زنند تا به تسلط خود بر کشورهای اسلامی وچپاول ثروتهای این کشورها بنفع کانونهای ثروت حرام در جهان ادمه دهند .
  • بدون نام IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۲
    11 1
    جهت اطلاع شما حضرت: ذادالمعاد علامه مجلسی باب هشت ، صفحه 325 و زوائد الفوائد ، از علی بن علی بن طاووس ، باب ربیع الاول و بحار جلد 31 ، صفحه 120 . در فضیلت روز نهم ربیع که این روز را غدیر ثانی نام نهاده اند.