۰ نفر
۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۴

شورای نظامی مصر در بیانیه‌ی جدید خود اعلام کرد که این کشور به همه‌ی پیمان‌ها و معاهده‌های بین‌المللی و منطقه‌ای‌اش پایبند است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سخنگوی شورای عالی نیروهای مسلح مصر در بیانیه‌ای که از تلویزیون رسمی این کشور پخش شد، اعلام کرد: با توجه به شرایط کنونی و وضعیت سختی که مصر در آن به سر می‌برد، همه باید دست به دست هم دهیم تا از ثبات مصر و دستاوردهای ملت آن دفاع کنیم.

وی ادامه داد: در راستای این امر باید اولویت‌های دولت برای تحقق خواسته‌های ملت و گذر از مرحله‌ی دشوار کنونی سازمان‌دهی شود.

سخنگوی شورای عالی نیروهای مسلح مصر تاکید کرد: این شورا با درک این مطلب که حاکمیت قانون اساسی نه تنها ضامن آزادی فردی بلکه همزمان تنها مرجع قانونی برای دولت نیز محسوب می‌شود. با ایمان به تمام مسئولیت‌های ملی و بین‌المللی خود و با امید به خدا شورای عالی نیروهای مسلح اعلام می‌دارد:

1- به اجرای تمام آنچه که در بیانیه‌های سابق آمده است، پایبند است.

2- این شورا به توانایی مصر، سازمان‌ها و ملتش برای گذر از شرایط کنونی اطمینان دارد ازاین رو همه‌ی طرف‌های دولتی و بخش خصوصی باید وظیفه‌ی خطیر و ملی خود را جهت پیشبرد امور اقتصادی انجام داده و ملت مصر نیز باید مسئولیت‌های خود در این خصوص بپذیرد.

3- از مسئولان دولت و همه‌ی استانداری‌ها می‌خواهیم تا زمان اعلام تشکیل دولت جدید به فعالیت‌ خود ادامه دهند و امور کشور را اداره کنند.

4- شورای عالی نیروهای مسلح انتقال مسامت‌آمیز قدرت در چارچوب یک نظام دموکراتیک و آزاد و تشکیل دولت غیرنظامی مورد نظر مردم را تضمین می‌کند.

5- دولت مصر بر پایبندی خود به همه‌ی پیمان‌ها و معاهدات منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید می‌کند.

6- از مردم می‌خواهیم که با فرزندان و برادران خود در نیروهای پلیس همکاری کنند تا دوستی و همکاری در کشور حکمفرما شود و از پلیس نیز می‌خواهیم که به شعار خود که همان "پلیس در خدمت مردم است" پایبند باشد.

48

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 129848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عابر پباده IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
    0 0
    شتابزده قضاوت کردن خامی محض است باید با صبر وحوصله وکمال هوشیاری مراقب اوضاع در مصر بود . مبارک وارتش او برای اسرائیل وآمریکا وغرب از شاه ایران وارتش او بسیار مهم تر است ومردم مصر فاقد رهبری مانند امام خمینی "قدس سره الشریف" می باشند . اگر خدا برای خلاصی مردم مظلوم مصر معجزه ای نکند ، رژیمهای استکباری به سادگی رژیم مبارک را تنها نخواهند گذاشت و این رژیم را هرگز با انقلابیون مصر مبادله نخواهند کرد !