۰ نفر
۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۰

سفیر سابق رژیم صهیونیستی در مصر از گرفتار شدن این رژیم به بن بست استراتژیک، پس از فروپاشی رژیم مبارک خبر داد.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فلسطین، "زوی مازل" اعتراف کرد: هم اکنون پس از فروپاشی رژیم حسنی مبارک اسرائیل در بحران استراتژیک عمیقی گرفتار شده و تنها مانده است.

وی گفت: ما به پایان راه رسیدیم، ما فرد دیگری که بتواند مصر را بعد از مبارک طبق خواسته های ما اداره کند، نخواهیم یافت. حکومت سی ساله به سر آمد به طور حتم پارلمان منحل می شود، زیرا ملت مصر پارلمان تقلبی نمی خواهند. ارتش برای مدت زیادی زمام امور را بر دست خواهد گرفت.

این صهیونیست افزود: گروه اخوان المسلمین به حکومت آینده خواهد پیوست که این اوضاع را بیشتر مبهم می کند. در این شرایط دشوار است که ما بتوانیم سرنوشت معاهده میان اسرائیل و مصر را تضمین کنیم درست است که "طنطاوی" فرمانده ارتش فرد مطلوبی است، اما اوضاع از نظر استراتژیک تغییر اساسی کرده است.

وی گفت: ما روند اوضاع آتی را نمی دانیم، که آیا ارتش بر حمایت از معاهد "کمپ دیوید" ادامه می دهد و مانع رسیدن اخوان المسلمین به قدرت خواهد شد یا نه؟

سفیر سابق صهیونیستها در قاهره ادامه داد: اوضاع استراتژیک برای اسرائیل به وضع فاجعه باری رسیده است. ما هم اکنون با مشکلات بی شماری ربرو هستیم و بعد از مبارک در بحران بزرگی گرفتار شده ایم.48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 129854

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =