تصمیم سازمان همکاری اسلامی درباره گستاخی تازه بی بی

ایسنا نوشت: وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در نشست روز یکشنبه خود بر ضرورت مقابله با تصمیم بنیامین نتانیاهو برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی تاکید کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سازمان همکاری اسلامی خواستار تحرک شورای امنیت، سازمان ملل، دادگاه‌های بین‌المللی و دیگر نهادها علیه سیاست‌های توسعه‌طلبانه و استعمارگرانه رژیم صهیونیستی شد.

در این نشست بار دیگر بر مرکزیت مساله فلسطین و قدس شریف تاکید شد.

کشورهای اسلامی وعده بنیامین نتانیاهو،  نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را اقدامی خطرناک و تعدی آشکار به حقوق تاریخی و قانونی ملت فلسطین و نقض صریح قوانین و قطعنامه‌های سازمان ملل دانستند.

سازمان همکاری اسلامی مسؤولیت تبعات و پیامدهای این تصمیم را متوجه دولت رژیم صهیونیستی دانست.

این سازمان از تمامی کشورهای اسلامی خواست در نشست آتی مجمع عمومی سازمان ملل بر مساله فلسطین و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین تمرکز کنند.

کشورهای اسلامی عنوان کردند که صلح و امنیت به عنوان یک گزینه استراتژیک در منطقه، جز با پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی محقق نخواهد شد.

آنها بر حمایت از تلاش‌های پیش روی فلسطینی‌ها برای گسترش دایره به رسمیت شناختن کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ تاکید کرده و از کشورهایی که فلسطین را هنوز به رسمیت نشناخته‌اند خواستند هر چه سریع‌تر این کار را بکنند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1299910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =