درخواست شورای سعودی از جامعه جهانی درباره حمله به آرامکو

فارس نوشت: شورای مشورتی سعودی در بیانیه‌ای از تمامی کشورهای به اصطلاح «دوست» و «برادر» خواست تا پاسخ حمله به تأسیسات نفتی این کشور را آنها بدهند.

 شورای مشورتی سعودی امروز (دوشنبه) با تشکیل جلسه‌ای حملات تلافی‌جویانه یمنی‌ها به تأسیسات نفتی را به شدت محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سعودی (واس) در بیانیه پایانی نشست این شورا ادعا شده است که حمله مذکور جان غیر نظامیان را به خطر انداخته و زیر ساخت‌های حیاتی سعودی را هدف قرار داده است. این ادعا در حالی است که در حمله پهپادی روز شنبه هیچ گزارشی از کشته شدن افراد مخابره نشده است.

این بیانیه همچنین مدعی شد که حملات روز شنبه نه تنها اقتصاد سعودی، بلکه ذخایر انرژی جهان را هدف قرار داده است؛ ذخایری که به ادعای شورای سعودی رگ‌های اقتصاد جهان هستند.

این نهاد سعودی در ادامه از کشورهای دیگر خواست تا پاسخ حملات پهپادی را بدهند. در این بیانیه آمده است: «شورای مشورتی در این راستا از کشورهای دوست و برادر می‌خواهد تا تلاش‌ خود را برای مجازات کشورها یا سازمان‌هایی که در پشت این حمله قرار داشتند؛ به کار گیرند.»

این شورا همچنین از پارلمان‌های دیگر کشورها خواست تا حملات روز شنبه را محکوم کنند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1300194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • الماسی DE ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    0 0
    این نوع اتفاقات در چنین شرایط ..ویا بهتر بگویم ارتباط ایران با آمریکا چه میشود بماند ...اما من شخصأ مطمئنم هستم جز خود آمریکا یا اسرائیل کار کسی دیگر نیست آمریکا پدافند های پیشرفته اش ردیابی نکرده و از کجا می‌دونه که ۱۰پهپاد و بیست موشک کروز شلیک شده ...نکنه شب بوده رفته بالا پشت بام تک تک شمرده؟ بازم به جرأت اعلام میکنم جزٔ آمریکا واسرائیل دست هیچ کشوری در کار نیست فقط هدف حمله به ایران هستش ... نه اینکه آرامکو را زده اند ... ایران موی دماغ غرب هست و دشمن سرسخت آمریکا ...ومطمئن باشه آقای ترامپ مرگ بر آمریکا در خلیج فارس به احتزاز درخواهد آمد ...ومرگش حتمی است ..البته مرگ یاوه گویی های ترامپ وپمپئو ملت آمریکا همانند ملت ایران هستند وملت ها همیشه چوب دولت مردان بی کفایت شون را میخورند ودر خاتمه حق فقط با خداست هر خداوند منان بخواهد همان میشود