افسر ارشد آمریکایی: شواهدی درباره دخالت ایران در انفجار آرامکو نداریم

فارس نوشت: یک مقام سابق وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با اشاره به توانایی یگان پهپادی ارتش یمن گفت که هیچگونه شواهدی مبنی بر دست داشتن ایران در حمله به تاسیسات نفتی سعودی‌ها وجود ندارد.

«مایک مولوف» از مقامات سابق وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه گفت که هیچگونه شواهدی مبنی بر اینکه ایران به تاسیسات نفتی سعودی‌ها حمله کرده وجود ندارد.

وی که با شبکه خبری راشاتودی مصاحبه می‌کرد با اشاره به ارزیابی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکایی که اعلام کرده بودند تاسیسات نفتی سعودی‌ها از مرزهای شمالی مورد هدف قرار گرفته است گفت که ایران در مرزهای شمالی عربستان قرار ندارد و ممکن است که این حمله از خاک عراق صورت گرفته باشد و حتی می‌توان گفت که حوثی‌ها این حملات را انجام داده باشند چون چند ماه پیش نیز آنها یک خط نفت سعودی‌ها را هدف قرار داده بودند.

این مقام سابق وزارت دفاع آمریکا اضافه کرد: حوثی‌ها یک یگان پهپادی داشته و می‌دانند چگونه آنها را عملیاتی کنند و در شلیک موشک‌ها توسط پهپادها بسیار توانایی دارند و کاملا محتمل است که بگوییم که حوثی‌ها در واکنش به اقداماتی که عربستان سعودی علیه آنها انجام می‌دهد این حملات را ترتیب داده باشد.

وی در ادامه به اتهامات «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا علیه ایران پرداخت و گفت که هیچگونه شواهدی در این زمینه که ایران این حملات را انجام داده باشد، وجود ندارد.

شنبه هفته جاری (۲۳ شهریورماه) «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد، یگان پهپادی یمن با ۱۰ پهپاد پالایشگاه‌های «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در منطقه «شرقیه» عربستان سعودی را در چارچوب حق طبیعی و مشروع در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن هدف قرار داد.

در پی این حمله دست کم نیمی از تولید نفت عربستان متوقف شد و سعودی‌ها 5 میلیون بشکه صادرات نفت خود را از دست دادند.

23231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1300269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    0 0
    بزار بفروشیم میزاریم بفروشی
  • CA ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    2 1
    نظر سنجی کنید کار کیست؟
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    0 0
    جنایات خبیثان عربستان بدتر از امریکا و اسرائیل است چون وجود نحس اسرائیل و امریکا بخاطر خیانتهای امثال عربستان و امارات و... است
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    0 0
    مقام سابق را بی خیال بشوید مقام حاضر کاخ سفید که چیز دیگری میگوید
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    0 0
    راشاتودی هو شد رفرنس برا یک خبر آمریکایی؟؟!