انتخابات اسرائیل؛ تشکیل کابینه در سرزمین‌های اشغالی فلسطین پیچیده‌تر شد

ایرنا نوشت: منابع رسانه ای رژیم صهیونیستی با اشاره به شمارش 92 درصد آراء انتخابات پارلمانی در سرزمینهای اشغالی، از تعادل کرسی های حزب "لیکود" و "ائتلاف آبی – سفید" خبر دادند.

بنابر اعلام روز چهارشنبه رسانه های صهیونیستی، هیچ یک از دو احزاب لیکود و آبی- سفید به 61 کرسی دست نیافته اند تا بتوانند به تنهایی کابینه را تشکیل دهند.

روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" به نقل از یک منبع در کمیته انتخابات رژیم اشغالگر نوشت: پس از شمارش حدود 92 درصد آرا، فراکسیون راستگرای "حریدیم" بدون حزب "اسرائیل خانه ما" به 56 کرسی و فراکسیون میانه- چپ به 55 کرسی دست یافته است. با توجه به این نتایج، حزب اسرائیل خانه ما به ریاست "آویگدور لیبرمن" با کسب 9 کرسی نقش مهمی در تشکیل کابینه آینده رژیم صهیونیستی خواهد داشت.

تعداد کرسی‌های بیست و دومین پارلمان رژیم صهیونیستی بر اساس نتایج شمارش 92 درصد آراء به ترتیب زیر است:

حزب لیکود و آبی- سفید: هر یک 32 کرسی، فهرست مشترک عربی: 12 کرسی، اسرائیل خانه ما و "شاس" هر یک ، 9 کرسی، "یهودوت هتوراه": 8 کرسی، "یامینا" و  "کار- جشر" هر یک  7 کرسی.

لیبرمن رئیس حزب اسرائیل خانه ما و وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی از "ریویلین" رئیس این رژیم خواسته است، ابتکار عمل را بدست گرفته و با ترتیب دادن یک نشست در  جمعه آینده، سران لیکود و آبی- سفید را گردهم آورد و آنها را به تشکیل کابینه مشترک تشویق کند.

این در حالی است که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی که بیش از ده سال است قدرت را در اختیار دارد، با توسل به هر راهی در تلاش برای حفظ قدرت است تا بتواند از محاکمه‌ شدنش در ارتباط با پرونده‌های فساد و رشوه جلوگیری کند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1300317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =