پاسخ ترامپ به سوالی درباره سفر به کره شمالی و دیدار با رهبر این کشور

ایسنا نوشت: دونالد ترامپ اظهار کرد، "احتمالا الان" زمان مناسبی برای دیدارش از کره شمالی نباشد اما ممکن است در آینده این کار را انجام دهد.

 دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوالی درباره احتمال دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در پیونگ‌یانگ به خبرنگاران گفت: فکر نمی‌کنم برای چنین کاری آماده باشیم. به نظرم هنوز با چنین دیداری فاصله داریم.

رئیس جمهوری آمریکا افزود، "رابطه با کره شمالی بسیار خوب است" اما اکنون زمان مناسبی برای دیدار از پیونگ‌یانگ نیست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی خاظرنشان کرد: زمانی این کار را خواهم کرد؛ زمانی در آینده دورتر. بنا به اتفاقاتی که در پیش است، مطمئنم که او (رهبر کره شمالی) نیز دوست خواهد داشت که به آمریکا بیاید.

روزنامه "جونگ آنگ ایلبو" کره جنوبی نیز گزارش کرد، کیم جونگ اون در نامه‌ای که ماه گذشته میلادی برای ترامپ فرستاده بود، از او در خواست کرد که از پیونک‌یانگ دیدار کند. او با این نامه دعوتی را که در تازه‌ترین دیدارش با ترامپ مطرح کرد را دوباره تکرار کرد.

مذاکرات هسته‌ای میان این دو کشور از زمان دومین نشست کیم و ترامپ در ماه فوریه که بدون توافق پایان یافت، گرفتار بن‌بست شده است.

این دو رهبر جهانی در دیداری که ماه ژوئن در مرز دو کره داشتند، توافق کردند که مذاکرات در سطح کاری را از سر بگیرند. پیونگ‌یانگ هفته گذشته پیشنهاد داد که این مذاکرات را اواخر سپتامبر برگزار کند و آمریکا این اقدام را "دلگرم‌کننده" خواند. کره شمالی اما چند ساعت بعد تازه‌ترین آزمایش تسلیحاتی خود را انجام داد.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1300368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =