نمایش فیلم کوتاه «دایی‌جان» در آمریکا و مکزیک

فیلم کوتاه «دایی جان» ساخته امیرحسین بهبهانی، در جشنواره شورتز آمریکا به نمایش درآمد و پس از آن در جشنواره اواکاکا مکزیک روی پرده خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم کوتاه «دایی جان» ساخته امیرحسین بهبهانی ۸ سپتامبر (۱۷شهریور) در جشنواره شورتز آمریکا در ایالات کالیفرنیا به نمایش درآمد.  این فیلم در تاریخ ۴ تا ۱۰ اکتبر(۱۲ تا ۱۸ مهر) در جشنواره اواکاکا (Oaxaca) در کشور مکزیک به نمایش درخواهد آمد.

در خلاصه داستان «دایی جان» آمده: دایی‌، خواهرزاده‌اش را به پارک می‌برد، اما به دلیل بیماری مغزی دچار فراموشی شده و همین امر نیز مشکلاتی برای خواهرزاده به وجود می‌آورد.

احسان عباسی، هوشنگ قوانلو و سحر غمخوار  بازیگران این فیلم کوتاه هستند. عوامل این فیلم عبارتند از امیرحسین بهبهانی(تدوین، نویسنده و کارگردان)، پیمان جعفری(تهیه‌کننده).

امیرحسین بهبهانی علاوه بر فیلم «دایی جان»، تهیه‌کننده و کارگردان فیلم‌های کوتاه «دف» و «دزدی» بوده است. او هم‌چنین کارگردان فیلم‌های مستند «اعتدال؛ گفتگویی با احسان نراقی»، «طاق کسری»، «مکتب سقاخانه به روایت پرویز تناولی»، «مکتب سقاخانه به روایت صادق تبریزی»، «آپادانا؛ کاشانه هنرهای زیبا محمود جوادی پور»، «غلامحسین نامی و گروه آزاد نقاشان و مجسمه سازان» و«One Week in Nigeria» بوده است و تهیه‌کنندگی تعدادی از آن‌ها را نیز عهده‌دار بوده. بهبهانی هم‌چنین فیلم مستند «تلگراف در ایران» را کارگردانی کرده است.

۲۴۱۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1300420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =