مدیریت بحران به منزله آمادگی کامل تمامی امکانات و تجهیزات برای مقابله با حوادث است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: در فروروین ماه سال جاری با وجود وقوع سیلاب های شدید و بارندگی های بی سابقه خوشبختانه با ورود به موقع دستگاه های متولی و ستاد مدیریت بحران استان البرز با کمترین میزان خسارات مواجه شدیم.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری البرز: درویش پور ضمن بازدید از مانور زلزله در شرکت ملی گاز استان اظهار داشت: باتوجه به افزایش تراکم جمعیت، لازم است برای کاهش خسارات ناشی از حوادث و بلایای طبیعی سطح آمادگی و مقابله با حوادث و سوانح ارتقاء یابد. 
وی تاکید کرد: مهمترین عامل موثر برای مدیریت شرایط در مواقع بحرانی مدیریت لحظات ابتدایی حوادث و سوانح است. 
معاون هماهنگی امور عمرانی عنوان کرد: در فروروین ماه سال جاری با وجود وقوع سیلاب های شدید و بارندگی های بی سابقه خوشبختانه با ورود به موقع دستگاه های متولی و ستاد مدیریت بحران استان البرز با کمترین میزان خسارات مواجه شدیم.
وی تصریح کرد: تمامی دستگاه های اجرایی البرز باید نسبت به مدیریت بحران و آماده سازی تجهیزات و امکانات لازم جهت مقابله با هر گونه حادثه ای آمادگی کامل داشته باشند.  
درویش پور اشاره کرد: با توجه به میزان بالای وقوع بلایای طبیعی در ایران تامین ایمنی و حفظ جان شهروندان از مهمترین وظایفی است که باید همه مسئولین استان نسبت به آن اهتمام جدی داشته باشند.
وی ادامه داد: برگزاری چنین مانورهایی برای آمادگی هر چه بهتر سازمان ها در مواجه با حوادث و بلایای طبیعی بسیار تاثیرگذار است چراکه می توان در حین برگزاری مانورها به ضعف تجهیزات و عملکرد دستگاه های درگیر با حوادث و سوانح پی برد. 
معاون هماهنگی امور عمرانی یادآور شد: مدیریت بحران در واقع هماهنگی دستگاه های متولی و بسیج تمامی امکانات برای پیشگیری و مقابله با بروز حوادث است. 
وی خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی به شهروندان و آموزش نحوه استفاده از وسایل و تجهیزات امدادی به ویژه کپسول آتشنشانی در کاهش میزان خسارات وارده بسیار قابل اهمیت است. 
درویش پور اضافه کرد: باید بطور مستمر تمامی  وسایل و امکانات دستگاه های امدادی و به ویژه در مناطق مسکونی بازدید و کنترل شوند. 
وی اشاره کرد: قدردان زحمات و تلاش های پیگیر و مستمر اصحاب رسانه هستیم که با اطلاع رسانی به موقع  در مواقع بحرانی بخصوص با وقوع سیل فروردین ۹۸ نقش تعیین کننده ای در کاهش خسارات و پیشگیری از حوادث داشتند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1300820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =