ترامپ در بازدید از دیوار مرزی مکزیک: می‌توانید روی این تیرک‌ها نیمرو دست کنید!

ایسنا نوشت: دونالد ترامپ با امضای نام خود بر دیوار مرزی مکزیک که در حال احداث است، آن را "سیستمی امنیتی با کلاس جهانی" نامید که نفوذ به آن عملا غیر ممکن است.

به گزارش پرس‌آسوسیشن، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به تازگی بازدیدی از مراحل ساخت دیوار مرزی بین این کشور و مکزیک در جنوب شهر سن دیگو به عمل آورد.

این رئیس‌جمهوری، سال پیش در سفری مشابه به همین منطقه، پیش‌نمونه‌ای از مرز مذکور را مورد بررسی قرار داده بود. این پیش‌نمونه بعدتر خراب شد تا با تیرک‌های آهنی جایگزین شود. ترامپ درخصوص نمونه نخست این دیوار می‌گوید: "آن مثل ورقه‌ای آهنی بود و مردم به راحتی می‌توانستند آن را کنار بزنند".

به گفته ترامپ، این تیرک‌ها جاذب گرما هستند -"می‌توانید روی آن تخم‌مرغ نیمرو کنید"- و در عمق زمین فرو رفته‌اند تا از تونل‌زنی ممانعت به عمل آید و ماموران مرزی بتوانند تهدیدها از سوی خاک مکزیک را مهار کنند.

ترامپ از دولت مکزیک برای ارسال ده‌ها هزار نیرو جهت حفاظت از مرزهای شمالی و جنوبی این کشور و کاهش میزان مهاجرت مردم به سوی آمریکا، قدردانی کرده است.

او گفت: "می‌دانید که مکزیک هیچ‌گاه تلاش نکرده تا مردم را از روانه شدن به سوی کشور ما بازدارد، اما حال، برخلاف این کار می‌کنند؛ این شگفت‌انگیز است".

رئیس‌جمهوری آمریکا با اظهار اینکه مقامات مرزی و نیروهای گشت‌زنی او را متقاعد کرده‌اند طرحی پرهزینه‌تر برای دیوار ارائه شود، استفاده از تیرک‌های پرشده با بتون را به جای دیوار بتنی ترجیح داده تا ماموران بتوانند آن سوی دیوار را نیز مشاهده کنند.

ارتفاع این تیرک‌ها به گفته ترامپ، ۳۰ فوت (حدودا ۹ متر) است. او می‌گوید "این، نسخه رولز-رویس است".

هفته پیش، دادگاه عالی آمریکا با پذیرش درخواست ترامپ، اجازه داد تا افرادی که بدون داشتن وضعیت حفاظتی در "کشور ثالث" اقدام به عبور از مرز آمریکا و مکزیک می‌کنند، از اعطای پناهندگی محروم شوند.

پنتاگون اخیرا بودجه‌ای به میزان ۳.۶ میلیارد دلار که به بیش از صد پروژه نظامی تخصیص یافته بود، لغو و به احداث ۱۷۵ مایل از دیوار مرزی اختصاص داد. ترامپ طی کارزار انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶ گفته بود هزینه احداث مرز را دولت مکزیک خواهد پرداخت.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1301181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
    6 10
    تو هر چقدر هم که روی دیوار مرز مکزیک برای انتخابات مانور بدی اما مردم امریکا یادشون نمی ره که پول این دیوار را از جیب آنها دادی. گمونم نمی کنم که ارزش امنیتی داشته باشه و به درد نیمرو درست کردن می خوره