۰ نفر
۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
ضرورت حضور زنان در مدیریت شهری

ما برای اینکه تغییر رویکرد در مدیریت شهری را نهادینه کنیم و بتوانیم نیم نگاهی به زنان جامعه را در مدیریت شهری اعم از فضای شهر، فضای کارگاهی و منظر شهری گرفته و در تمام تصمیم گیری‌ها و به طور کلی این نگاه را و تغییر رویکرد را نهادینه کنیم، ماده ۷۴ را در برنامه سوم شهر تهران گنجانده‌ایم که زنان عهده‌دار ۳۰ درصد مدیریت میانی به بالای مدیریت شهری باشند؛ ما از اول دوره به دنبال این تغییر رویکردها هستیم که همه تصمیم‌گیری‌ها و تصویرسازی‌ها نمایان شود.

تغییر رویکرد کار راحتی نیست و بسیار سخت و بی بازده است اما در حال پیش بردن آن هستیم و در شورا هم به این موضوع به عنوان یک اصل پذیرفته شده توجه می‌کنیم. به طور مثال در بحث ایمن سازی محیط شهری، در بخش‌ هایی محیط شهری بی دفاع است، مثلا جاهایی وجود دارد که نیاز به نور دارد یا پل های عابر پیاده نیاز به رسیدگی دارند. یک زمان تذکراتی وجود داشت و دغدغه‌هایی بود که توسط ما اعلام شد و مورد توجه قرار گرفت.

همه این ها لازم است اما کافی نیست و باید ادامه داشته باشد. شهروندان، خصوصا خانم ها باید از طریق روش هایی مانند تلفن های سه رقمی ۱۳۷ به عنوان چشم بینا و ناظر بر مدیریت شهری، این مسائل را تذکر بدهند و این تذکرات باید مورد توجه قرار بگیرد.

در بخش دیگر برای اصلاح زیربناها سعی کردیم زنان فعال و فرهیخته و مدیر و مدبر جامعه را تشویق و تقویت کنیم. شورایاری ها به عنوان واسطه بین مردم و محلات به نوعی این اختیار را خواهند داشت که ابزار نظارتی و رابط بین اعضای شورا و شورای شهر تهران و محلاتشان و مردم محله باشند.

خوشبختانه این دوره و دوره قبل ما ۵ درصدی رشد در منتخبان محلات داشتیم و در شورایاری، زنان بیشتری حضور دارند که انشالله این ها در تصویر سازی و تصمیم گیری در کف محله و به عنوان نماینده های محلی مردم بتوانند در مدیریت محلی تاثیر گذار باشند؛ در مدیریت محلی ما در واقع بیشتر بعد نظارتی را تقویت می کنیم.

 در برنامه های کوتاه مدت هم، در تبلیغات میدانی و نام گذاری معابر و میادین و خیابان ها از زنان فرهیخته و نام آور و شهید یک تغییر رویکرد در کمیته نام گذاری شواری شهر در دستور کار قرار داده شده است. ما سعی می کنیم که در همه امور تا جایی که میتوانیم کارمان را پیش ببریم و وقتی برنامه باشد، مکلفند همه مدیرانِ در مراحل اجرا هم به آن توجه کنند.

*عضو شورای شهر تهران

۲۳۵۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1301404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =