روزنامه آمریکایی گزینه محتمل واشنگتن درباره حوادث آرامکو را اعلام کرد

فارس نوشت: روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات پنتاگون گزارش داد که استقرار سامانه‌های پاتریوت، تاد و یک اسکادران دیگر از جنگنده‌های آمریکایی، گزینه‌ محتمل واشنگتن برای پاسخ به حملات اخیر به تاسیسات سعودی است.

 روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از مقامات نظامی آمریکا نوشت، به دنبال حملات اخیر به صنایع نفتی آرامکو در عربستان سعودی، وزارت دفاع آمریکا در حال بررسی استقرار سامانه‌های ضدموشکی بیشتر، یک اسکادران جت‌های جنگنده دیگر و همچنین استقرار تجهیزات نظارتی بیشتر در منطقه غرب آسیا است.  

مقامات آمریکایی می‌گویند که این تدابیر در حال ارزیابی و بررسی است و علاوه بر موارد مذکور حضور و حفظ یک ناو هواپیمابر و دیگر ناوهای جنگی در غرب آسیا نیز قابل انتظار است. 

در ادامه این گزارش آمده است، افزایش تجهیزات نظامی آمریکا در منطقه به منظور افزایش توان دفاعی آمریکا و متحدانش بعد از حملات گسترده روز شنبه به تاسیسات نفتی سعودی است و اکنون برای دریافت تاییدیه روی میز «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا است. 

مقامات پنتاگون در ادامه اضافه کردند که مقامات نظامی فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در غرب آسیا(سنتکام) روز پنج شنبه و جمعه در سطح میانی و معاونان ژنرال «مک کنزی» دیدارها و رایزنیهایی در این زمینه انجام خواهند داد. 

وال استریت ژورنال همچنین خبر داد که ترامپ به همراه مشاور ارشد امنیت ملی و دیگر دستیاران امنیتی خود احتمالا روز جمعه یک بار دیگر درباره چگونگی پاسخ آمریکا به حملات اخیر به آرامکو نشست برگزار خواهند کرد.  

این روزنامه آمریکایی افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه را برخلاف وعده‌های اخیر دونالد ترامپ در زمینه کاهش حضور نظامی این کشور در غرب آسیا خوانده است. 

یک مقام نظامی ارشد آمریکا آشنا به موضوع گفته است، «افزایش استقرار نیروها و تجهیزات نظامی بیشتر در خاورمیانه احتمالا یکی از گزینه‌های کاخ سفید برای پاسخ به حملات اخیر پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی به عنوان متحد درجه یک واشنگتن در خلیج فارس است و ترجیح ترامپ پیگری از طریق سازمان ملل به جای استفاده از گزینه نظامی است.»

وال استریت ژورنال در تشریح جزئیات استقرار تجهیزات نظامی آمریکا موشت: پنتاگون قصد دارند سامانه‌های ضدموشکی پاتریوت بیشتری برای افزایش توان دفاعی آمریکا از یک منطقه خاص و همچنین سامانه های تاد را برای رهگیری موشکهای بالستیک در منطقه مستقر کند.  

با این حال این روزنامه آمریکایی نوشت: هیچگدام از سیستمها قادر به مقابله با حملات موشکی کروز و حملات پهپادهای مهاجم که اخیر در حمله به عربستان سعودی استفاده شد نیستند اما با این حال باعث تقویت دفاعی به ویژه علیه موشکهای بالستیک خواهد شد. 

مقامات پنتاگون در ادامه گفتند که یک اسکادران از جنگنده‌های F-22 نیز در این طرح به منطقه اعزام خواهد شد و در پایگاه هوایی شاهزاده سلطان عربستان سعودی مستقر خواهد شد. 

ارتش آمریکا در ماه جولای گذشته بعد از تایید ملک سلمان پادشاه سعودی نیز تعدادی جنگنده و نظامی خود را به این پایگاه اعزام کرده بود.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1301487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
    4 0
    کلا امریکا به بهانه حمله ها به عربستان و... با هزینه عربستان و... در تمام دنیا پایگاههای نظامی اش رو گسترش داده و این به ضرر دشمنان امریکاست