واکنش تند مسکو به طرح پنتاگون درباره از کار انداختنن پدافند هوایی روسیه: شما کودن هستید

مهر نوشت: ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه به حرفهای ژنرال آمریکایی مبنی بر طرح پنتاگون برای از کار انداختن سامانه دفاع هوایی روسیه در منطقه کالینینگراد، به شدت واکنش نشان داد.

به گزارش روسیاالیوم،وی امروز جمعه گفت: اولا، این موضع گیری را یک تهدید می دانیم در ثانی ما این موضع گیری را کاملا غیرمسئولانه قلمداد می کنیم و ثالثا، ساده انگاری آمریکایی ها در برخورد با موضوعات بسیار خطرناک و پیچیده مانند امنیت و ثبات جهانی و اقدام غیرمسئولانه آنها را شاهد هستیم. مهمتر از همه اینها این گواهی بر حماقت و کودنی است. افراد باهوش از این حرفها نمی زنند زیرا می دانند که به وجهه کشورشان آسیب می زنند.

 

شایان ذکر است که ژنرال جفری لی هاریگان فرمانده نیروی هوایی آمریکا در حوزه اروپا و آفریقا اعلام کرده بود: آمریکا طرح‌های جامعی با به‌کارگیری تمامی قابلیت‌های نظامی در حوزه‌های زمینی، هوایی، دریایی، فضایی، سایبری و الکترونیکی برای بی اثر ساختن سامانه‌های دفاع هوایی روسیه در منطقه کالینینگراد دارد. باید جای هیچ گونه شک و شبهه‌ای نگذاریم که ما قطعا طرحی برای به عنوان مثال بی اثر ساختن سیستم دفاع هوایی یکپارچه روسیه در کالینینگراد داشته و برای این طرح تمرینات لازم را داشته‌ایم. ما همواره این طرح‌های خود را می‌سنجیم. چنانچه این طرح‌ها به ثمر بنشینند آماده اجرایش هستیم. پاسخ آمریکا به هر گونه حمله احتمالی روسیه از منطقه کالینینگراد به صورت چند منظوره و کاملا به موقع و موثر خواهد بود.

وی جزئیات این طرح‌ها را فاش نکرد و تنها گفت که شامل مجموعه‌ای از حملات حوزه‌های هوایی، زمینی، دریایی، فضایی، سایبری و الکترونیکی خواهند بود.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1301547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منصور IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
    7 36
    سگی که پارس میکنه گاز نمیگیره...
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
      2 1
      آره مثل ترامپ!
  • حسن قلی IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
    8 32
    روسیه بد ترسیده