ارائه آخرین یافته های تحقیقاتی مؤسسه رازی در همایش ملی تب برفکی

فارس نوشت: رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه این مؤسسه متولی تحقیقات دامپزشکی کشور است گفت: آخرین وضعیت بیماری تب برفکی و نتایج یافته های تحقیقاتی با حضور کارشناسان و محققان در مؤسسه رازی بررسی خواهد شد.

علی اسحاقی، رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در گفت و گو با خبرنگار فارس در البرز در خصوص برگزاری کنگره ملی تب برفکی در مؤسسه رازی گفت: در این همایش به بررسی آخرین وضعیت بیماری تب برفکی در ایران، بررسی برنامه ملی کنترل تب برفکی در گذشته و حال، تاثیرگذاری واکسن تب برفکی، تطبیق واکسن با ویروس های در گردش موجود در کشور، کاربردها و محدودیت های مصرف واکسن و خسارات اقتصادی ناشی از این بیماری پرداخته می شود.

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی افزود: کیفیت واکسن های وارداتی و تنوع و چالش هایی که این واکسن ها در کشور ایجاد می کنند، از دیگر موضوعات این همایش است که با مشارکت همکاران سازمان دامپزشکی، محققان بخش خصوصی و محققان و اعضای هیأت علمی مؤسسه رازی در بخش تحقیق و تولید واکسن تب برفکی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

اسحاقی، استفاده بهره برداران در سطح دامداری ها و پرورش دهندگان دام از یافته های علمی و تحقیقاتی مؤسسه رازی را از دیگر اهداف این همایش برشمرد و بیان کرد: تحقیقات متعددی در مؤسسه رازی به عنوان تولید کننده واکسن تب برفکی در دست انجام است که معرفی این یافته ها، بسیار کاربردی خواهد بود.

وی با بیان اینکه کارشناسانی از سازمان دامپزشکی، ادارات کل دامپزشکی سراسر کشور، اتحادیه ها، کلینیسین ها، اعضای جامعه دامپزشکی و دانشکده های دامپزشکی به این همایش دعوت شده اند، خاطرنشان کرد: محققان و اعضای هیأت علمی موسسه رازی در بخش تحقیق و تولید واکسن تب برفکی نیز حضوری جدی خواهند داشت. با برگزاری این همایش ضمن معرفی توانمندی ها و تحقیقات رازی در زمینه واکسن تب برفکی، جایگاه این مؤسسه به عنوان مرجعی علمی در حوزه این بیماری بیشتر شناخته می شود.

اسحاقی در ادامه با بیان اینکه بیماری تب برفکی یک بیماری کشنده ویروسی است و در هنگام شیوع حتی تا 30 درصد تلفات به جای می گذارد، اظهار کرد: تب برفکی از بیماری های بومی ایران به ویژه پس از ایجاد دامداری های بزرگ صنعتی است و خسارات سنگینی را به کشور تحمیل می کند.

وی اضافه کرد: با توجه به خسارات سنگین این بیماری در دامداری های صنعتی و از طرفی مسؤولیت مؤسسه رازی در تولید واکسن برای کنترل و پیشگیری از بیماری ها، بخش تخصصی تحقیق و تولید واکسن تب برفکی در این مؤسسه راه اندازی شد و سال های زیادی است که یکی از واکسن های مهم دامی کشور در این بخش به تولید می رسد.

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، کاهش تولیدات دامی شامل گوشت، شیر و ضعیف شدن دام را از عوارض ابتلا به تب برفکی در دام عنوان و تأکید کرد: مجموع این عوامل ضرورت هایی است که مؤسسه رازی را به عنوان متولی تحقیقات دامپزشکی و متولی تحقیق و تولید واکسن و فرآورده های بیولوژیک، به انجام بررسی های مستمر علمی و کارشناسی متعهد می کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1301726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =