استراماچونی: نمی‌دانم چرا کالدرون درباره تیم‌های دیگر صحبت می‌کند

سرمربی تیم فوتبال استقلال پیش از شهرآورد ۹۰ تهران گفت که از اهمیت بالای دیدار تیمش برابر پرسپولیس خبر دارد. او همچنین درباره اظهارات گابریل کالدرون در نشست خبری دربی، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ آندره‌آ استراماچونی، سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از دربی ۹۰ بیان کرد: ما می‌دانیم که دربی یکی از مهم‌ترین مسابقات در ایران و یکی از مهم‌ترین دربی‌های دنیاست. این را هم می‌دانیم که فقط با دو امتیاز به این مسابقه رسیدیم و این می‌تواند یک انرژی برای تیم ما باشد که با ۱۱۰ درصد از توانمان بازی کنیم. همان‌طور که به بازیکنانم گفتم باید تهاجمی باشیم و نباید عصبانی باشیم و با روحیه‌ای بالا در مسابقه شرکت کنیم. مستحق بیشتر از دو امتیاز در سه بازی بودیم.

او ادامه داد: می‌دانیم که پرسپولیس سه دوره قبلی لیگ را برده است و دو بازیکن به این تیم اضافه شده‌اند. مهاجم برزیلی و کنعانی‌زادگان. آقای کالدرون سیستم تیمش را تغییر داده و به سیستم زمان آقای برانکو برگشته است. ما به تیم رقیب احترام می‌گذاریم ولی از آنها نمی‌ترسیم و باید این را در زمین نشان بدهیم.

سرمربی استقلال درباره هواداران استقلال که از مربی ایتالیایی‌شان حمایت کرده‌اند هم گفت: مطمئنا اولین چیزی که من را راضی کرد که به ایران و استقلال بیایم اهمیت استقلال در آسیا و اهمیت هواداران این تیم بود. در هر تمرین و مسابقه‌ای هواداران ما را حمایت کردند. این خیلی مهم است چون بدون هواداران روی سکوها مشکل خواهیم داشت. تنها حالتی که می‌توانیم جواب محبت آنها را بدهیم این است که هر چیزی داریم در زمین بگذاریم و هر ثانیه در شهرآورد بجنگیم و در پایان مسابقه آنها را خوشحال کنیم.

استراماچونی درباره صحبت‌های کالدرون که گفته بود «وزارت ورزش می‌خواهد بعد از سه قهرمانی پرسپولیس به فرزند دیگرش توجه کند»، گفت: اول از همه من به آقای کالدرون خیلی احترام می‌گذارم چون از من بزرگ‌تر است و همچنین آدم مشهوری است ولی نمی‌دانم چرا دائما در حال صحبت درباره تیم‌های دیگر به جز تیم خودش است. شاید به خاطر پرسپولیس است که الان بهترین تیم لیگ است یا به این خاطر که بازیکنانش مقدار دستمزدی که می‌گیرند از بقیه تیم‌ها بیشتر است. نمی‌دانم چرا درباره دیاباته صحبت می‌کند چون وقتی ما دیاباته را خواستیم کالدرون هنوز سرمربی پرسپولیس نشده بود و دیاباته هم فردا اصلا بازی نمی‌کند.

او ادامه داد: موضوعی وجود دارد که شاید کسی از آن خوشش نیاید اما چند مسابقه عیار مربی را نشان نمی‌دهد. این تازه مسابقه چهارم من است، با تیمی که بیشتر از نصف بازیکنانش را از دست داده و با یک مربی جدید در یک کشور و لیگ جدید. نتیجه فردا هر چیزی می‌خواهد باشد چیزی نیست که من را از کاری که می‌خواهم انجام دهم متوقف کند اما برای ما و تصمیماتمان مهم است. فردا بازیکنان جدیدی در دربی بازی می‌کنند. بازیکنان زیادی این را ثابت می‌کنند که در سطح استقلال هستند. کاری که کردم این بود که بازیکنان را از نظر روانی ارتقا دادم تا آماده بازی باشند چون کار من فقط چند بازی نیست و می‌خواهم یک استقلال قوی بسازم. هر چه برنامه‌های ما زیادتر باشد کار ما هم سخت‌تر می‌شود. حتی از باغبان و مسئول لباس‌های تیم هم می‌خواهند که این بازی را برنده شویم. نمی‌گذارم این ۹۰ دقیقه برنامه‌های ما را نابود کند.

سرمربی استقلال گفت: وقتی که یک مربی حرفه‌ای می‌شوید می‌دانید که چیزهای خوب و بد وجود دارد. اگر در انتهای مسابقه کسی فکر کند که مشکل من هستم، به تصمیم باشگاه احترام می‌گذارم.

استراماچونی درباره غیبت بعضی بازیکنان و احتمال دفاعی بازی کردن تیمش هم گفت: هنوز فاز حمله ما کامل نیست. در قسمت جلو هنوز فرصت نکرده‌ایم بازیکنی جایگزین کنیم. این چیزی است که من ازانتهای نقل و انتقالات نگرانش هستم. در نبود دیاباته یک مقدار شخصیت هجومی را از دست داده‌ایم. متاسفانه از دو بازیکنی که در دو بازی قبلی برای ما گل زدند قائدی ۱۰۰ درصد آماده نیست و اسماعیلی هم محروم است. ۱۱ بازیکنی که به زمین می‌روند باید بیشتر تلاش کنند. ما تمرین می‌کنیم که برای دربی آماده شویم. فردا باید تعادل تیمی داشته باشیم. من از یکسری بازیکنان خواسته‌ام تلاش بیشتری کنند و شجاع‌تر باشند. اگر بتوانیم این‌طور بمانیم می‌توانیم ساختارمان را تغییر بدهیم.

در پایان نشست، سرمربی استقلال درباره نتیجه دربی گفت: وقتی یک مربی تیم را برای چنین مسابقه‌ای آماده می‌کند، تک‌تک بازیکنان باید ۱۱۰ درصد خودشان را آماده تلاش کنند. من ناراحت می‌شوم اگر بازیکنی از این وظیفه کوتاهی کند. هیچ‌کس قبل از مسابقه نمی‌تواند قول پیروزی بدهد.

255 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1301890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    34 66
    ظاهراً این بنده خدا از همین حالا شکست را قبول کرده است. بازیکنان پرسپولیس باید مراقب باشند در دام فریبهای این ایتالیایی زرنگ نیفتند.
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    48 24
    کالدرون نمیدونه اکبریان که فرشید را الکی از دربی محروم کرد مهره وزرات ورزش است؟
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    38 32
    مشکلی نیست استرا جان! اینجا به مربیان پرسپولیس قبل از هر چیزی اهمیت هوچی گری و شلوغ بازی درآوردن را یاد میدن!
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    10 59
    دو شنبه بعد از بازی باید بگیم استراماچونی بای بای
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
      1 0
      دوست عزیز شما که نه فوتبال میبینی نه زمان بازیها رو میدونی نظر ندی بهتره والا
    • غلام نخست IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
      0 0
      ایشالا
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    1 0
    خداييش هر چى استرا با شخصيت و حرفه ايه، كالدرون شبيه برادر دوقلوى اون دلال كرواته.