استاندار مرکزی:

آب سد ۱۵خرداد به استان مرکزی تخصیص داده شد

سید علی اقازاده از تخصیص آب سد ۱۵خرداد به استان مرکزی بعد از سالها پیگیری وتلاش خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی استاندار مرکزی در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی استان در خصوص برنامه استان در سازگاری با کم آبی گفت:
این برنامه باید تا دو هفته آینده آماده شود. به این صورت که باید بین ۸۵۰ تا۹۰۰میلیون متر مکعب آب را در طول این برنامه کاهش دهیم وصرفه جویی کنیم.
وی در این رابطه ادامه داد: در محور کاهش برنامه مصرف آب، طی برنامه پیش بینی شده،  بخش عمده ای از کارها را شهرستان ها به عهده دارند.

استاندار مرکزی در خصوص چاه های غیر مجاز با بیان اینکه  انسداد چاه های غیر مجاز باید در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد : بیشترین کاهش را باید در این سمت متمرکز کنیم  . شهرستان های اراک، خنداب، خمین وشازند در این زمینه عقب هستند و فرمانداران باید در ۶ماهه دوم سال که فعالیت های کشاورزی کمتر است خودرا با آمار ها تطبیق دهند.

آقازاده در رابطه با بحث هوشمندسازی ونصب کنتور های حجمی تصریح کرد: این برنامه ای است که هم ما و هم جهاد وامور آب منطقه ای باید برای آن تلاش کنیم ودر جلسه ای که با وزارت نیرو داشتیم قرارشد  در سال ۱۳۹۹ این موضوع را روان تر وبا حجم بیشتر به انجام رسانیم تا بتوانیم بخش زیادی از آب های زیر زمینی را کنترل کنیم.

وی در خصوص آبخوان داری وآبخیزداری واستفاده از آبگیر ها عنوان کرد: باید این ها در برنامه باشد اما نیازمند هزینه هستند ولی می توانند فاکتور هایی برای کاهش آب مصرفی در کشاورزی باشند.

استاندار مرکزی در رابطه با  تخصیص اب سد ۱۵خرداد به استان متذکر شد : برگه تخصیص آب از سد۱۵خرداد در این ۳۰سال برای استان وجود نداشت ولی قرار شد در اولین شورای عالی آب این سهم به استان داده شود.

وی ادامه داد: نظر وزارت نیرو ۵میلیون متر مکعب و نظر ما بر۱۰میلیون متر مکعب است.

آقازاده در خصوص آبرسانی به ساوه از سد کوچری اظهار کرد: ما پیشنهاد دادیم از طریق ماده ۵۶قانون بتوانیم مشارکت بگیریم والان هم مشارکت کننده هست و۷۰۰میلیارد هزینه دارد ولی مجوز دولت را می خواهد که  وزیر موافقت کردند وقرار است نامه اش را به آقای نو بخت دهند، ما تلاش می کنیم مجوز ماده ۵۶را بگیریم.

وی در رابطه با آب رسانی به تفرش بیان کرد: این یکی از طرح های بزرگ در استان ووزارت نیرو است و امیدواریم تا پایان مهر ماه بتواند این پروژه فعال شود وقرار است در سال ۱۴۰۰افتتاح شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1302172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =