ایلهان عمر بایدن را فاقد شایستگی برای رئیس جمهور شدن دانست

ایسنا نوشت: نماینده زن اقلیت حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد جو بایدن نامزد ریاست جمهوری شایسته‌ای برای رقم زدن تغییرات گسترده اجتماعی در این کشور نیست.

 به نوشته پایگاه هیل، ایلهان عمر، نماینده زن مسلمان حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در صحبت با خبرنگار روزنامه گاردین گفت: افراد کمی هستند که واجد رقم زدن آن نوع ترقی که ما می‌خواهیم در این کشور شاهدش باشیم هستند. و من می گویم که او (جو بایدن) در زمره این افراد نیست.

ایلهان عمر در ادامه این صحبتهایش خاطر نشان کرد: من فکر می‌کنم برای خیلی از کسانی که به وجود آورنده آن نوع از جنبشهای هیجان‌آفرین برای نسلهای متعدد بوده‌اند کاملا روشن شده که ما خواستار کسی (به عنوان نامزد ریاست جمهوری) هستیم که واقعا برنامه‌ای برای مقابله با انبوهی از چالشهای سیستماتیکی که ما داریم داشته باشد در حالی که او (جو بایدن) چنین برنامه‌ای ندارد.

این اظهارنظرهای ایلهان عمر خطاب به خبرنگار روزنامه گاردین در محل اجلاسی موسوم به "مجمع ریاست جمهوری مردم آیووا"، اجلاسی که از سوی گروه‌های مترقی حامی ایلهان عمر و دیگر نمایندگان مترقی دموکرات کنگره سازماندهی شده، مطرح شدند.

اجلاس مذکور میزبان چند نامزد ریاست جمهوری مطرح دموکرات برای انتخابات ۲۰۲۰ شامل الیزابت وارن، سناتور دموکرات، برنی سندرز، سناتور مستقل، جولیان کاسترو، وزیر سابق مسکن و توسعه شهری و پیت بوتجج، شهردار همجنسگرای شهر ساوث بند در ایالت ایندیانای آمریکا بود.

ایلهان عمر در جریان سخنرانی خود گفت که خواستار رئیس جمهوری است که "نه فقط تنها برای پیروزی در یک انتخابات، بلکه برای روح دموکراسی کشور ما و جامعه‌ای که ما خواستار تبدیل شدن به آن هستیم" بجنگد.

اظهارنظرهای او در انتقاد از بایدن بعد از آن مطرح شدند که خبرنگار روزنامه گاردین از او سوال کرد آیا جو بایدن می تواند همان نامزد ریاست جمهوری مورد پسند او باشد؟

جو بایدن در حال حاضر در عمده نظرسنجی های مختلف در سطح کشوری و ایالتی در آمریکا در میان دیگر نامزدهای ریاست جمهوری حزب دموکرات پیشتاز است.

روز شنبه مشخص شد که الیزابت وارن، یکی از رقبای مترقی وی در یک نظرسنجی مربوط به ایالت آیووا از بایدن پیشی گرفته است.

ایلهان عمر تنها قانونگذار مترقی دموکرات نبوده که از بایدن و قول او برای بازگشت به وضعیت عادی در سال ۲۰۲۰ انتقاد کرده است.

آلکساندریا اوکازیو کورتز، دیگر نماینده اقلیت مترقی دموکرات است که سابق بر این از بایدن به سبب دستورکارش در قبال تغییرات آب‌وهوایی انتقاد کرد.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1302530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =