ایرنا نوشت:

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد، درصورت تصویب تغییر نظام آموزشی کشور، مدت تحصیل هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش به 12 سال افزایش می یابد. 

'محمد شریف زاده' گفت: در صورت تصویب تغییر نظام آموزشی کشور ( شش، سه - سه) در شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا مجلس شورای اسلامی، مدت تحصیل هنرجویان شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش یک سال افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نظام آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش 11 ساله است، گفت: با توجه به تغییر ساختار نظام آموزشی، هنرجویان هنرستان ها در مدت سه سال دوره تخصصی خود را سپری خواهند کرد.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی وحرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: افزایش مدت تحصیل در شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش در برنامه درسی ملی ذکر شده است.

شریف زاده با بیان اینکه با تغییر نظام آموزشی کشور، ساعت تحصیل هنرجویان نیز از دو هزار ساعت به حدود سه هزار ساعت افزایش خواهد یافت، افزود: با تصویب تغییر نظام آموزشی کشور، دانش آموزان باید در پایه سوم دوره راهنمایی تحصیلی انتخاب رشته کنند.

وی در باره مزایای افزایش مدت تحصیل هنرجویان هنرستان ها گفت: با تغییر نظام آموزشی و افزایش یک سال دیگر به مدت تحصیل هنرجویان هنرستان ها، علاوه بر افزایش کیفیت آموزشی در هنرستان ها، بازار کار از آنان به راحتی استقبال خواهد کرد.

شریف زاده، استاندارد بین المللی ساعت های آموزش فنی وحرفه ای و کاردانش را سه هزار ساعت عنوان کرد و گفت: با تغییر نظام آموزشی، ساعت های آموزش مهارتی نیز به دو هزار و 700 ساعت خواهد رسید که نزدیک به استاندارد است.

44

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 130264

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =