پاسخ ظریف به بیانیه تروئیکا: فلجی اروپا عیان است

وزیر امور خارجه ایران، بامداد سه‌شنبه در صفحه توییتر خود به بیانیه شب گذشته فرانسه، آلمان و انگلیس در مورد ایران و فرا رسیدن زمان انجام مذاکرات طولانی‌مدت با تهران در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی واکنش نشان داد و تاکید کرد: هیچگونه توافق جدیدی بدون پایبندی به برجام وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدجواد ظریف با اشاره به بدعهدی اروپایی‌ها در اجرای تعهداتشان در برابر ایران نوشت: «ناتوانی سه کشور اروپایی در اجرای تعهداتشان بدون اجازه آمریکا از ماه مه سال ۲۰۱۸ (زمان خروج آمریکا از برجام) آشکار شده است.

وزیر خارجه در توئیت خود نوشت:


" فلج بودن سه کشور اروپایی در عمل به تعهدات خود بدون اجازه ایالات متحده، از ماه می ۲۰۱۸ عیان بوده است. راه حل این نقیصه، عزم خود را جزم کردن برای شکل دادن مسیری مستقل است؛ و نه تکرار طوطی‌وار ادعاها و درخواست‌های ایالات متحده که با برجام همخوانی ندارد. پیش از پایبندی به توافق کنونی، هیچ توافق جدیدی در کار نخواهد بود."

بر اساس این گزارش، فرانسه، آلمان و انگلیس در بیانیه شب گذشته خود ضمن  وارد کردن اتهاماتی در مورد نقش ایران در حوادث آرامکو تأکید کردند: زمان آن فرا رسیده که ایران چارچوب مذاکرات طولانی‌مدت درباره برنامه هسته‌ای و موضوعات مربوط به امنیت منطقه‌ای که شامل برنامه‌های موشکی‌اش می‌شود را بپذیرد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1302940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    14 17
    بابا این حرامیان اروپایی جایشان گرم است وبه فکر ایران وملت ایران نیستند،باید کاری اساسی انجام داد خارج ازشعار ووعده این سه کشور بزرگ دراروپا بیشترین جنایت رادرطول تاریخ علیه بشریت انجام دادند وحق کشی درلباس شیک حقوق بشری برایشان عادت است
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    15 22
    خاک بر سر اروپایی های بی عرضه که یک قاره هستند اما مانند توله سگ دنبال امریکا...
    • 123456 IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
      22 1
      کشورها هر جا منافع داشته باشند دنبال همون هستند در حال حاضر چه کسی حاضره بازار اقتصادی آمریکا رو رها کنه؟
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
      0 0
      انگلیس و فرانسه نجاتشان از آلمان نازی را مدیون آمریکا هستند. نجات مردم آلمان شرقی از کمند کمونیسم مدیون آمریکاست. ما در جنگ جهانی بی طرفی اعلام کردیم، آمریکا برایشان جنگید. چه دلیلی دارد آمریکا را کنار گذاشته و از ایران حمایت کنند؟ نهایت کاری که انجام دهند این است که بی طرفی اعلام کنند.
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
      0 0
      البته این منافع دیگر بلندمدت نیستند ... گذر زمان این ها رو تغییر میده .
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
      0 0
      براي استعمارگران و زورمداران ، دموكراسي ، حقوق بشر ، آزادي و ... فقط وقتي در جهت منافع اونهاست خوبه ، وقتي در جهت منافع اونا نباشه بايد نابود بشه (مثل اتفاقي كه در مصر و ليبي افتاد)، مثل كاري كه عربستان با منتقدين كرد ، مثل كاري كه چين و هند با مسلمانان كردند .بنابراين منافع ملي تنها ركني هست كه ساير كشورها بر اساس اون كار ميكنن .نبايد به هيچكدام دل بست ، با ديپلماسي فعال و توان نظامي بالا ميشه جلوي اونها وايساد و اقتصاد رو جلو برد .اينكه يه سري ها دائم ديپلماسي رو زير سوال ميبرن فقط دنبال منافع شخصي هستن.
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    0 0
    تا قبل از برجام دنیا با ایران 90 - 10 بود. 90 درصد با اروپا و آمریکا و ده درصد با ایران. بعد از برجام 30-70 شد. 70 درصد با ایران، 30 با آمریکا و اروپا. بعد از خروج آمریکا از برجام در حال حاضر 50-50 است. ما در لبه نازکی از توازن جهانی به سر می بریم و هر خبر منفی کفه ترازو را بسود آمریکا و اروپا و هر خبر مثبتی کفه را بسود ایران تغییر می دهد. ما باید از انفعال خارح شویم. کاری که درست است انجام دهیم. این بازی را چندین سال پیش با کره شمالی کردند. پیروزی با کسی است که افکار عمومی جهان را مدیریت کند. وظیفه این امر هم از بد روزگار بعهده صداوسیما گذاشته شده.
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    0 0
    چرا ایران اروپایی ها کنار نمی گذلرد و مستقیم با شرایط مناسب با امریکا مذاکره نمی کند اخرش هم این اتفاق خواهد افتاد؟
  • محمود امیدوار IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    0 0
    راستش ۴۰ سال است هم ایران هم امریکا همدیگر را تهدید میکنند ،،هر دوتاشون هم میدونن اگه جنگ شد هر دوتا حکومت سقوط میکنن ، پس ترا خدا اینقد شعار ندین ،، بیاین مثل همه دولتهای جهان با هم‌مذاکره کنین؟؟؟ انجا که منطق ضعبف میشود تهدید و جنگ اغاز میشود،،زندانها را خراب کنید، مردم را با خود متحد کنید (مثل اول انقلاب ،) در این صورت هیچ خطری ایران وایرانی را تهدید نمیکند، و تا اخر عمرتان حکومت‌کنید،،، مردم از فقر و بدبختی رنج میبرند،، از رسول خدا باید سیاست تعامل با دشمن را یاد بگیرید،