حسین انتظامی: سینماگر نباید احساس کند ما دنبال مانع‌تراشی برای او هستیم

حسین انتظامی با استقبال از تغییر ساختار معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، تاکید کرد عملکرد این مجموعه نباید به گونه‌ای باشد که سینماگران احساس کنند برای آنان مانع‌تراشی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین انتظامی در جمع مدیران و کارکنان معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، بر سرعت انجام کارهای سینماگران و تسهیل در انجام امور آن‌ها تاکید کرد.

رییس سازمان سینمایی در این جلسه تاکید کرد: «مسیری را دنبال کنیم که کار سینماگران با سرعت و تسهیل بیشتری انجام شود. در ساختار اداری معمولا به دلیل مقررات و برداشت هایی که می کنیم رفتار سلبی داریم درحالیکه می توانیم با بازنگری در رویه‌ها مسیری را طراحی کنیم تا کار آنها سرعت بیشتری پیدا کند و مهم‌تر اینکه تبعیضی رخ ندهد.»

او با بیان این‌که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مدیران وزارتخانه بر روی شفافیت تاکید دارند، گفت: «شفافیت مانع می‌شود تا تبعیض قائل شویم. این‌که نوبت تقاضاها، مجوزها، چارچوب‌ها و ضوابطی که دارید، منتشر می‌شود، برای این است که تبعیضی رخ ندهد.»

در این جلسه که به بهانه تغییر ساختار معاونت ارزشیابی و نظارت و معرفی مدیران کل و معاونان تشکیل شده بود، حسین انتظامی یادآور شد: «ما درقبال فرهنگ و سینما مسئولیت‌هایی داریم. نگاه ما باید طوری باشد که سینماگران احساس کنند ما خیرخواه، مدافع و به دنبال رشد و تعالی سینما هستیم و به دنبال مانع‌تراشی در مسیر تلاش آنها نیستیم.»
 


رییس سازمان سینمایی با تقدیر از تلاش‌های سیدمحمد مهدی طباطبایی‌نژاد گفت: «ایشان در مدت کوتاهی که در معاونت نظارت و ارزشیابی حضور دارند، شاهد تحولاتی هستیم و با کمک شما مدیران این تحولات سرعت بیشتری پیدا می‌کند.»

او با آرزوی موفقیت برای مدیران کل و معاونان در انجام وظایف محوله گفت: «امیدوارم مدیران‌کل در سال‌های پایانی مسئولیت‌شان به سمت جانشین‌پروری، جوان‌گرایی و توجه بیشتر به خانم‌ها بروند تا بتوانیم مسیر بهتری را در سال‌های آینده طی کنیم.»

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی هم در سخنانی درباره تغییر ساختار این معاونت گفت: «از مدت‌ها قبل قرار بر این بود که ساختار معاونت ارزشیابی و نظارت و به نوعی ساختار حاکمیتی عرصه تولید، نمایش و مراکز و مجامع تغییر کند. سینما با شکل ساختاری گذشته یعنی تفکیک سینمای اکران و نمایش خانگی چندان پذیرفتنی نبود. امروز در همه دنیا در حوزه سینما، تفکیکی بین عرصه فیلم سینمایی یا سریال در وی.او.دی‌ها و آنچه در حوزه سینما اتفاق می‌افتد، وجود ندارد و سینما به عنوان یک واحد مجزا از تلویزیون خودنمایی می‌کند.»

سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد ادامه داد: «لازم بود در حوزه ارزشیابی و نظارت هم این نگاه واحد را اعمال کنیم. اداره کل سینمای حرفه‌ای و اداره نمایش خانگی علی‌رغم این‌که در زمان خودش پاسخگوی نیازهای جامعه سینمایی بود اما به مرور عوارض و نکاتی به همراه داشت که زیاد پذیرفتنی نبود. از جمله اینکه آدم های زیادی در سینمای ما فیلم‌های متعددی را تولید کرده بودند و در جشنواره‌های مختلفی حضور پیدا می کردند و از جهتی سینماگر حرفه‌ای محسوب می‌شدند اما به دلیل اینکه مجوز ساخت حرفه‌ای نداشتند، هنوز به چشم فیلم اولی به آنها نگاه می‌کردیم و این دوگانگی‌ها اشکال ایجاد می‌کرد.»

این مدیر یادآور شد: «عدم اطلاع دو اداره کل از هم ممکن بود مشابهت‌هایی را بوجود آورد که مناسب نبود. همه این‌ها رئیس سازمان سینمایی و مجموعه دوستان را متقاعد کرد و پیشنهاد دادند که ساختار معاونت ارزشیابی و نظارت را به ۳ اداره‌کل که البته یکی از ادارات کل، دفتر مراکز مشاغل به همان شکل سابق البته با تمرکز بیشتر برعملکرد و فعالیت‌ها با احتساب اینکه حوزه وی‌.او.دی هم به عنوان یک حوزه بزرگ و جدی در عرصه امروز سینمای کشور فعال شده است به آن مجموعه اضافه می‌شود و شاید بخش زیادی از فعالیت این دفتر را هم به خود اختصاص دهد.»
 


او ادامه داد: «اداره‌کل دیگر، دفتر نظارت بر تولید فیلم است که هر آنچه که در قالب فیلم اعم از فیلم سینمایی برای اکران و یا فیلم سینمایی برای عرضه در نمایش خانگی یا تولید فیلم مستند و کوتاه و در مجموع هر آنچه که در حوزه تولید تعریف می‌شود از ابتدای ایده تا مرحله پروانه نمایش در حوزه تولید در اداره کل تولید قرار خواهد داشت. این امکان فراهم خواهد شد تا با بهره‌گیری از نیروهای متخصص، اتاق فکر جدی و فعالان صاحب صلاحیت و خبره در تولید فیلم‌های سینمایی با رویکردهای متنوع و مختلف بتوانند نظارت دقیق و همدلانه‌ای را با سینمای کشور برقرار کنند.»

طباطبایی‌نژاد همچنین گفت: «در حوزه عرضه و نمایش فعالیت‌ها از لحظه‌ای شروع می‌شود که فیلم تمام شده و آماده عرضه برای فضای عمومی است. اداره‌کل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم هر آنچه که خارج از تلویزیون قرار است عرضه شود را مدیریت می‌کند. البته در ساختار چیزی که از نظر اداری ارائه شده، حوزه مدیریت سینماها در مراکز و مشاغل تعریف شده است که بنای ما بر این است که این مجموعه در اداره‌کل نمایش متمرکز باشد از این جهت که فضای عرضه، قیمت‌گذاری بلیت و مدیریت بر شکل نرم‌افزاری سینماها هم مرتبط با فضای عرضه است.»
 


معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی با بیان اینکه این تغییرات می‌تواند وضعیت ما را به شکل ساختاری مطلوب تر و موثرتر کند گفت: «انشالله بتوانیم در سینمای کشور به شکل موثرتری نقش ایفا کنیم. بعد از این تغییرات نیاز به همکاری جدی همه همکاران در سه اداره‌کل داریم. قطعا جابجایی‌هایی خواهیم داشت امیدوارم این اتفاق به سهولت و با اعتماد به مدیران رخ دهد.»

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: «بنای ما در انتصاب‌ها این بود که مدیران خود مجموعه، سکان‌داری مجموعه‌ها را بر عهده بگیرند. بدیهی است برای ساختار جدید کسانی که اشراف بیشتری به وضعیت موجود دارند می‌توانند موفق‌تر عمل کنند. آقای رنجبر که معاون سینمایی اداره‌کل استان فارس و از مدیران موفق حوزه سینمایی در ادارات کل بودند نیز به جمع ما اضافه شدند. از آقای انتظامی ممنونم همراهی ایشان برای ما دلگرم کننده بود. امیدوارم با راهنمایی مدبرانه ایشان در استقرار جدید موفق باشیم و از راهنمایی خود ما را بهره‌مند سازند.»

در این جلسه، محمدرضا فرجی، مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم، بهمن حبشی، مدیرکل دفتر نظارت بر تولید فیلم و مصطفی سماوات، مدیرکل دفتر نظارت بر مراکز، مشاغل و مجامع نکاتی را مطرح کردند و در پایان احکام خود را از حسین انتظامی دریافت کردند.

افشین اسدزاده، معاون دفترعرضه و نمایش فیلم، مهدی رنجبر، معاون دفتر نظارت بر تولید فیلم و شهرزاد راستانی، معاون دفتر نظارت بر مراکز، مشاغل و مجامع هم معاون‌هایی بودند که احکام خود را از سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد گرفتند.  

۵۷۲۴۵

کد خبر 1303185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =