فیلمی که مجید انتظامی را از زندگی انداخت

مجید انتظامی می‌گوید برای ساخت موسیقی متن فیلم سینمایی «بوی پیراهن یوسف» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا، از شب و روز افتاده و شام و نهار را فراموش کرده بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجید انتظامی، یکی از آهنگسازهای مطرحی است که برای فیلم‌های بسیاری موسیقی متن ساخته است که هر کدام به اثری ماندگار در ذهن مخاطبان بدل شدند. در میان آثار این هنرمند اما موسیقی متن «بوی پیراهن یوسف» رنگ و بوی دیگری دارد.

انتظامی درباره چگونگی ساخت این موسیقی به خبرآنلاین گفت: «برای این فیلم هم بارها و بارها نوشتم. مثلا برای صحنه تونل هر بار می‌نوشتم و آقای حاتمی‌کیا روی دستگاه می‌شنید و می‌گفت خیلی عالی است و من همین را می‌خواهم. باز تا می‌رفت خانه من دوباره می‌نوشتم تا به چیزی که خودم دلم می‌خواست برسم. بالاخره یک نیمه شبی کار را تمام کردم و همان موقع زنگ زدم که آقای حاتمی‌کیا گفت می‌دانی الان ساعت چند است؟ اصلا روز و شب را متوجه نمی‌شدم و شام و ناهار را فراموش می‌کردم. یا آنجایی که دور میدان می‌چرخند من برای خودم داستانی درست کرده بودم. همیشه همین کار را می‌کردم.»

او ادامه داد: «خیلی از فیلم‌ها یک صحنه‌هایی از آن در نمی‌آمد من برای خودم تصویرسازی می‌کردم و تصویری که در فیلم درنیامده بود در ذهن خودم ترسیم می‌کردم و براساس آن ذهنیت موسیقی آن را می‌نوشتم. مثلا کارگردان یک پرسوناژ را جلوی یک دیوار ایستانده و دوربین به صورت این نزدیک می‌شود، نظر کارگردان این بوده که مثلا این شخصیت الان به گذشته‌اش در جبهه یا دوران اسارت فکر می‌کند ولی فلاش‌بکی نداشتیم. من در ذهن خودم آن را می‌چیدم و سعی می‌کردم براساس ذهنیت خودم جلو بروم و چون ذهنیت کارگردان این بوده و درنیامده بود، موسیقی روی فیلم می‌نشست. گاهی هر کس از درمی‌آمد، اتود را برایش می‌گذاشتم. بابا، دوستانم، خانمم.»

مشروح سخنان مجید انتظامی درباره فعالیتش در حوزه دفاع مقدس را بخوانید.

۲۵۸۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1303862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایران IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
    0 0
    همیشه عشق در کار اثر ماندگار بوجود می آورد