کندی سرعت احداث جاده  دراستان چهارمحال وبختیاری به دلیل کمبود اعتبار است

مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: در سال های گذشته به دلیل تخصیص اعتبار کم،پیشرفت پروژه ها به کندی صورت می گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، داریوش حسینی درنشست با فعالان رسانه ای استان   افزود:  درسال ۹۷  کلیه راههای استان براساس چهارخطه مورد مطالعه قرار گرفت   وبعد از مطالعات انجام شده چندین پروژه بزرگ  دراین استان تعریف شد وبا تلاشی که صورت گرفته همه این پروژه ها اعتبارات ملی برا ی انها درنظر گرفته شد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان افزود : یکی از این محور ها محور شهرکرد به شلمزار ونهایتا کارون چهار   ۶۰ میلیارد تومان اعتباربرای ان در نظر گرفته شد که درحال انجام می باشد .

به گفته وی :   عدم تخصییص به موقع باعث شده است که پروژه های  راه پیشرفت کندی داشته باشند 

وی افزود : از مشکلات دیگر تملک زمینهای   پروژه های راهسازی می باشد که دراین سالها دولت  به دلیل تحریم وکمبود اعتبار از اوراق مشارکت استفاده می کند، این اوراق باید در بورس  تبادل انجام شود که همین باعث شده کهکشاورزان از قبول اوراق مشارکت خودداری می نمایند . 

وی اظهارداشت : باتوجه به اینکه اوراق بروز  وسریع دربورس قابل تبدیل به پول می باشد از فعالین عرصه خبر می خواهیم که نسبت  به فرهنگسازی این موضوع اقدام نمایند .

وی با اشاره به مسیر اصلی شلمزار گفت این پروژه باید جهارخطه شود که امسال برای این پروژه ۶۰ میلیارد تومان اعتبار درنظرگرفته شد که تاکنون ۳۴ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است 

به گفته وی :  تونل چارطاق لردگان که ارتباط ۳۰ روستا با أین تونل  به طول ۴۳۰ متر آسانتر و گردنه چارطاق حذف خواهد شد.

وی  از تصویب جانمایی ایستگاه قطار استان چهارمحال وبختیاری وخبر داد وگفت : درکارگروه توسعه  کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش و محیط زیست چهارمحال و بختیاری میدان  پس از برررسی مکانهای پیشنهادی  ورودی شهرکرد به عنوان ایستگاه قطار این استان تعیین گردید 

وی درخصوص جاده شلمزار افزود : با اعتباری که سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان درخصوص تملک زمینهای این پروژه اختصاص یافت  امیدواریم در روند احداث این جاده تسریع صورت گیرد .

به گفته وی : درجهت کاهش ترافیک مرکز استان کمربندی شمال شهرکرد در حال اجرا می باشد که تاکنون ۷۰درصد پییشرفت فیزیکی داشته است که با طول ۶ کیلومتر و  در حال آسفالت ریزی به طول ۳ کیلومتر پر حال انجام است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1303874

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =